Lietuvos gamybos įmonės turi potencialą didinti savo konkurencingumą vietinėje ir tarptautinėje rinkoje dirbdamos efektyviau. Konsultacijų ir verslo valdymo sprendimų bendrovė „Columbus“ teigia, kad bent 3 iš 5 Lietuvos įmonių įvykdžiusios pertvarkymus galėtų apie 15 proc. padidinti gamybos efektyvumą.
„Sunkmetis privertė pasitempti: įmonės investuoja į verslo valdymo įrankius, siekia integruoti turimas sistemas ir gamybinius pajėgumus, peržiūri ir optimizuoja procesus. Mūsų skaičiavimais, įmonės, įdiegusios modernias verslo valdymo sistemas ir pakeitusios verslo valdymo principus, galėtų pakelti savo efektyvumą iki 15 procentų. Tokia yra pasaulinio „Columbus“ tinklo patirtis, dirbant su gamybos bendrovėmis“, – sakė „Columbus“ vyresnysis konsultantas Valentinas Golubevas.
Pasak jo, tokios sistemos leistų įmonėms net iki dviejų kartų padidinti gaminamos produkcijos kiekį, nedidinant išlaidų gamybos valdymui. „Mes kalbame apie galimybę didinti įmonių pelną, kuris galėtų būti skiriamas investicijoms į verslo plėtrą ar įmonių konkurencingumo didinimui“, – teigė V. Golubevas.
Tyrimai rodo, kad pažangios verslo įmonės, naudojančios verslo valdymo sistemas, apie 18–20 proc. sumažina administracines ir operacijų sąnaudas, penktadaliu sumažina atsargų lygį, 17 proc. pagerėja produkcijos pagaminimas ir pristatymas laiku.
Didžiausio „Microsoft“ verslo valdymo sprendimų partnerio Baltijos šalyse, bendrovės „Columbus“ teigimu, jaučiama, kad Lietuvoje įmonės vis dažniau domisi galimybėmis didinti valdymo efektyvumą – besidominčių skaičius per pastaruosius metus ūgtelėjo apie 20 procentų. Didelį postūmį gamybos kompanijos padarė Europos struktūrinių fondų programa „E-verslas“, kurios lėšos naudojamos verslo valdymo sistemų diegimui.
„Be to, tyrimai rodo, kad įmonės vis dažniau nori gauti integruotus sprendimus, vadovams tampa kritiškai svarbu operatyviai gauti reikiamą informaciją ir ja remiantis laiku priimti verslo sprendimus. Kompanijoms, dirbančioms verslo valdymo sprendimų srityje, vien IT žinių nepakanka – būtinas verslo procesų išmanymas ir gilios industrijos žinios. Todėl mes keičiamės – vis labiau orientuojamės į verslo konsultacijas, kad įmonėms padėtume kompleksiškai optimizuoti verslo valdymą“, – tvirtino „Columbus“ padalinio Lietuvoje direktorė Rūta Grigienė.
Rinkos pokyčių paskatinta ir nuo šiandien prekės ženklą iš „Columbus IT“ pakeitusi į „Columbus“, bendrovė pasauliniu mastu susitelkė į tris pagrindinius sektorius – pramoninę gamybą, maisto gamybą ir mažmeninę prekybą bei paskirstymą. „Šios sritys turi dideles plėtros perspektyvas ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje. Lietuvoje greta šių strateginių vertikalių toliau dirbame lizingo, poligrafijos ir kitose srityse. Investuojame į kompetencijos gilinimą, mūsų konsultantai turi patirties šiose srityse, turime išbandytus ir laiko patvirtinus sprendimus, kurie padeda įmonėms kompleksiškai pakelti veiklos efektyvumą“, – sakė „Columbus“ vadovė.