Savo veiklą pradedanti ir prekybos paieškos paslaugas teikianti Prancūzijos kompanija „Twenga“ rengiasi teikti skundą Europos Komisijai, kuriame kaltina interneto milžinę „Google“ dėl esą nesąžiningos politikos formuojant paieškos rezultatus. Tai – jau ne pirmas toks atvejis. Tačiau pati kompanija tokius kaltinimus atmeta.
„Twenga“ teigimu, nuorodos į bendrovės paslaugas „Google“ paieškos sistemoje yra tyčia blogai atspindimos ir, negana to, pati „Google“ teikia prioritetą savo prekybos paieškos paslaugoms, rašo interneto portalas thenextweb.com. Tai prancūzai laiko „nesąžininga ir konkurencijai kenkiančia“ praktika. Be to, „Twenga“ vadovo Bastien Duclaux aiškinimu, jo vadovaujamos kompanijos reitingą paieškos rezultatuose neigiamai paveikė pastarųjų mėnesių „Google Panda“ sistemoje padaryti pakeitimai.
„Google“ valdybos pirmininkas Ericas Schmidtas tvirtina, kad paieškos sistema neteikia pirmenybės „Google“ produktams, rašo „Bloomberg“ naujienų agentūra. Toks p. Schmidto paaiškinmas pateiktas politikams JAV, kur kompanija taip pat sulaukia priekaištų dėl paieškos rezultatų rodymo.
Savo ruožtu „Twenga“ nėra pirmoji Europos kompanija, atkreipianti dėmesį į „Google“ veiksmus. Pernai Komisija pradėjo tyrimą po to, kai keletas specifinių, nišinių paieškos paslaugų teikėjų pasiskundė, kad „Google“ paieškos rezultatuose jų paslaugos nepelnytai atsiduria „žemiau“ nei panašūs interneto milžinės produktai.
O gruodį dėl šios priežasties pasiskundė ir grupė Vokietijos žemėlapių paslaugų teikėjų. Rugpjūčio duomenimis, savo skundus šiais klausimais jau yra išdėsčiusios 9 Europos kompanijos, dauguma iš kurių teikia „vertikaliosios“ interneto paieškos paslaugas. Tačiau Duclaux rūpestį kelia ne tik jo kompanijos reikalai. „Google“ prievarta nustumia konkurentus bet kurioje vertikalaus pobūdžio veiklos srityje. Pavyzdžiui, „Google Places“ taip smukdo paslaugą „Yelp“, „Google Flight“ iškeliamas viršum „Kayak“. Jei reguliuotojai greitai nesureaguos, „Google“ taps dominuojanti kiekvienoje srityje. Tokios praktikos kelia grėsmę inovacijoms“, – tvirtina Bastienas Duclaux, „Twenga“ generalinis direktorius.
Jis siūlo, kad EK pasielgtų taip pat, kaip „Microsoft“ kompanijos ir kitų naršyklių gamintojų ginčo metu, kuomet JAV korporacija buvo priversta vartotojams leisti pasirinkti, kurį interneto naršymo įrankį pirmiausia naudoti. Prancūzas nori, kad tokiu principu „Google“ leistų pasirinkti, kuris paieškos paslaugų tiekėjas atsidurtų „Google“ rezultatų „viršuje“.
„Twenga“ šiuo metu aktyviai veikia 15-oje rinkų ir teigia turinti per milijoną vartotojų, kuriems pateikiama per 420000 produktų informacija ir kainos iš daugiau kaip 235000 prekybos vietų. Tačiau tokio įmonės dydžio matomai „nepakanka“, kad „Google“ neįterptų savo siūlomų prekių prieš konkurento įrašus. Atsižvelgiant į tokius nesąžiningus veiksmus ir „Panda“ atnaujinimais sukeltą „Twenga“ reitingo sumažėjimą, kompanija buvo priversta mažinti planuojamą pajamų augimą ir šią vasarą turėjo atleisti 43 iš 130-ies savo darbuotojų. Tačiau, Duclaux teigimu, po tokios pertvarkos „Twenga“ veikla vėl „pastatyta ant kojų“ ir kompanija artimiausioje ateityje planuoja grįžti prie produktų pasiūlymų plėtros.