Stichinių nelaimių ir stipraus jenos kurso išvargintos Japonijos elektronikos milžinės karpo metų finansines prognozes ir desperatiškai ieško būdų, kaip išlipti iš nuostolio. Vienu iš kelių veikiausiai taps televizorių gamybos mažinimas arba visiškas atsisakymas, rašo „Verslo žinios“.
Trečiadienį „Sony“ paskelbė mažinanti finansinių metų pelno prognozę 90 proc. ir šiemet patirsianti 1,2 mlrd. JAV dolerių grynojo nuostolio. Anksčiau prognozuota, kad įmonė uždirbs 768,8 mln. dolerių grynojo pelno.
Prognozuojami šių metų „Sony“ rezultatai yra prasčiausi per pastaruosius trejus metus. Tam įtakos turėjo potvynių Tailande sutrikdyta vaizdo kamerų gamyba, stiprėjanti jena ir vis smunkantys televizorių bei kitų elektronikos prekių pardavimai JAV ir Europoje.
Pasak „Sony“, vien dėl Tailandą nusiaubusių potvynių bendrovės pelnas sumažės 320 mln. dolerių. Tačiau kompanija paneigė kalbas, kad ji ruošiasi Pietų Korėjos bendrovei „Samsung“ parduoti 50 proc. bendrai valdomos skystųjų kristalų ekranų gamintojos akcijų.
Ieškodama išeičių iš liūdnos padėties bendrovė pranešė ketinanti pertvarkyti ir gerokai sumažinti jau aštuntus metus pelno neduodantį savo televizorių gamybos verslą. Šis nuo lapkričio skaidomas į tris padalinius – užsakomųjų paslaugų, skystųjų kristalų ekranus (LCD) turinčių ir naujos kartos televizorių gamybos. Ateityje ketinama gerokai sumažinti gamybos apimtį arba parduoti dalį šio verslo.
„Sony“ yra jau antra Japonijos elektronikos galiūnė, pasukusi šiuo keliu. Tą patį planuoja padaryti ir ilgametė šios kompanijos konkurentė „Panasonic“. Iki 2013 metų bendrovė televizorių gamybą ketina sumažinti maždaug perpus. Keletą gamyklų Japonijoje planuojama uždaryti, o kelias kitas gamybos linijas – sujungti.
Kompanija sako, kad dėl itin brangios televizorių verslo restruktūrizacijos ir eksportą stabdžiusios stiprios jenos bendrovė šiais metais patirs net 5,3 mlrd. dolerių grynojo nuostolio.
„Sony“, „Panasonic“ ir kiti Japonijos gamintojai buvo plazmos bei skystųjų kristalų televizorių gamybos pionieriai, rašo „Verslo žinios“. Šias technologijas jos pradėjo naudoti prieš gerą dešimtmetį. Tačiau technologijoms populiarėjant, japonai pralaimėjo konkurencinę kovą žemesnių kainų Azijos gamintojams, tokiems kaip „Samsung“ar „LG“.
Beje, „Sony“ ir „Panasonic“ toli gražu ne vieninteliai Japonijos gamintojai, kuriems šie metai buvo sunkūs. Apie prastus rezultatus skelbia „Toyota“, „Honda“, „Nintendo“ ir „Nomura Holdings“.