Sukurtas sprendimas, kuris suteiks galimybę mažmeninės prekybos bendrovėms pasiekti savo klientus per jų mobiliuosius telefonus. Informacinių technologijų (IT) bendrovės „Tieto“ sprendimas prekybininkams leis parduotuvėje apsilankiusiems žmonėms, turintiems išmaniuosius telefonus, pristatyti akcijas ir pasiūlymus, pateikti daugiau informacijos apie parduotuvę, joje esančias prekes ir pan.
„GfK Custom Research Baltic“ duomenimis, šiuo metu Lietuvoje kas ketvirtas mobiliojo telefono savininkas naudojasi išmaniuoju telefonu. Mobiliojo ryšio operatoriai prognozuoja, kad iki 2011 m. pabaigos šalyje išmaniųjų telefonų vartotojų bus apie 400–450 tūkst.
„Išmaniųjų telefonų vartotojų skaičius Lietuvoje per pastaruosius keletą metų jau pasiekė kritinę masę, kuri paskatins sparčią mobiliųjų sprendimų plėtrą. Verslas ieško galimybių, kaip pasinaudojant šia tendencija gerinti paslaugų kokybę, glaudžiau bendrauti su klientais. Vienas pirmųjų žingsnių šia kryptimi bus mobiliosios prekybos sprendimai – 2012–2013 m. prognozuojame ypač aktyvią jų plėtrą Baltijos šalyse“, – sako bendrovės „Tieto Lietuva“ Telekomunikacijų ir media padalinio vadovas Mindaugas Butkus.
Anot jo, didesnį išmaniųjų telefonų vartotojų skaičių turinčiose šalyse mobilieji sprendimai sparčiai populiarėja jau keletą metų. Pavyzdžiui, Didžiojoje Britanijoje viename didžiausių elektroninės prekybos portalų „eBay“ 10 proc. pirkimo sandorių šiemet atliekami mobiliuoju telefonu. „Tieto Lietuva“ pastaruoju metu taip pat aktyviai dalyvauja mobiliųjų sprendimų įmonėms diegimo projektuose.
„Žmonės tiesiog jau priprato naudotis išmaniojo telefono funkcijomis. Jie apsiperka telefonu važiuodami į darbą, būdami parduotuvėse ieško papildomos informacijos apie pasirinktą prekę internete, lygina kainas. Išmanusis telefonas vis dažniau naudojamas kaip apsipirkimo įrankis ar padėjėjas“, – pasakoja M. Butkus.
„Tieto“ sukurtas sprendimas „Mobilusis pirkėjas“ (Mobile Shopper) apima tokias funkcijas kaip galimybė vartotojams teikti personalizuotus pasiūlymus, pirkėjui sudaryti savo pirkinių krepšelį, pateikti bazinę informaciją apie prekybos vietą, jos darbo laiką, informuoti apie siūlomas nuolaidas, nustatyti pirkėjo geografinę vietą. Pastaroji funkcija leidžia skirtingose vieno tinklo parduotuvėse esantiems žmonėms pateikti individualią informaciją, pavyzdžiui, pristatyti nevienodus akcijų pasiūlymus.
„Mobilusis pirkėjas“ yra pagrįstas „debesų kompiuterijos“ principais, tai reiškia, kad bendrovės juo naudojasi kaip paslauga ir neturi investuoti į IT infrastruktūrą bei jos priežiūrą. Šiuo metu sprendimas pritaikytas vartotojams, kurie naudojasi išmaniaisiais telefonais su 2 populiariausiomis operacinėmis sistemomis – „iOS“ bei „Android“.
„Tieto Lietuva“ teikia IT sprendimus ir paslaugas telekomunikacijų, viešajam, energetikos, finansinių paslaugų bei kitiems sektoriams. Bendrovė kuria ir diegia ryšių su klientais valdymo, mobiliųjų paslaugų, transporto planavimo ir daugelį kitų sprendimų.