Programinės įrangos milžinė „Microsoft“ vėl gali pateikti pasiūlymą dėl „Yahoo“ įsigijimo. Dėl pasirodžiusių gandų „Yahoo“ akcijų kaina šoktelėjo 10 proc. Tačiau tai nebėra toks patrauklus pirkinys, koks buvo prieš trejus metus.
Apie naują „Microsoft“ bandymą pranešė naujienų agentūra „Reuters“, kuriai informaciją pateikė su situacija susipažinę neįvardyti šaltiniai. „Microsoft“ bandė įsigyti šį interneto portalą prieš trejus metus, tačiau tuomet sandoris neįvyko.
Tiesa, tai greičiausiai „Microsoft“ išėjo tik į naudą, nes per tą laiką „Yahoo“ vertė sumažėjo daugiau kaip 2 kartus. Ankstensio sandorio metu „Microsoft“ už šią kompaniją siūlė 44,6 mlrd. JAV dolerių, tačiau kai kurių „Yahoo“ akcininkų tokia kaina netenkino, todėl sandoris neįvyko.
Dėl pasaulinės ekonomikos recesijos ir krintančio paties portalo populiarumo, „Yahoo“ vertė per pastaruosius trejus metus nukrito iki maždaug 18 mlrd. JAV dolerių. Po naujienų apie galimą pakartotinį „Microsoft“ bandymą įsigyti šią kompaniją, jos akcijų kaina šoktelėjo dešimtadaliu iki beveik 16 JAV dolerių ir pasiekė pastarųjų metų aukščiausią tašką. 2008 metais „Microsoft“ už vieną „Yahoo“ akciją siūlė 31 JAV dolerį.
Tiesa, kiek anksčiau susidomėjimą „Yahoo“ portalo akcijomis buvo pareiškusi kinų interneto bendrovė „Alibaba“, nors pastarosios 40 proc. akcijų priklauso tai pačiai „Yahoo“. Tarp kitų potencialių „Yahoo“ pirkėjų gali būti JAV žiniasklaidos kompanija „News Corp“, Rusijos investicijų fondas „Digital Sky Technology“. „Microsoft“ taip pat gali bandyti įsigyti portalą ne tik savo jėgomis, o ieškoti partnerio.
„Reuters“ šaltiniai teigė, kad „Microsoft“ vadovybė „Yahoo“ įsigijimo atžvilgiu yra pasidalijusi į dvi stovyklas: viena pusė teigia, kad tai būtų puikus pirkinys ir padėtų sustiprinti „Microsoft“ pozicijas tarp JAV portalų, tačiau kita grupė argumentuoja, kad „Microsoft“ turėtų ieškoti didesnį augumo potencialą turinčių bendrovių.
Technologijų srities ekspertai vis dėlto skeptiškai vertina galimą „Microsoft“ sandorį ir teigia, kad šis portalas nebėra toks patrauklus pirkinys, koks buvo prieš kelerius metus, ypač po to, kai „Microsoft“ sudarė 10 metų trukmės susitarimą dėl reklamų administravimo šiame portale.