Korporacija „Microsoft“ JAV Federalinei prekybos komisijai (FPK) įskundė interneto paieškos milžinę „Google“ už jai taikomas padidintas reklamos kainas. „Google“ atšauna, kad konkurentė turėtų džiaugtis, jog ji apskritai gali reklamuotis.
Teigiama, kad „Microsoft“ taikomi reklamos įkainiai yra 50 kartų didesni, nei kitiems rinkos dalyviams, anoniminį šaltinį cituoja „Bloomberg“.
Šie kaltinimai įtraukti į FPK tyrimą prieš „Google“. Komisija aiškinasi, ar „Google“ nepiktnaudžiauja interneto paieškos rinkos lyderės pozicija. Jei „Microsoft“ kaltinimai pasitvirtintų, tai smarkiai padėtų tyrimui.
„Microsoft“ atstovas Jackas Evansas patvirtino, kad korporacija yra pareiškusi kaltinimus „Google“, tačiau jų nedetalizavo. „Google“ neturėtų būti leista naudoti priemonių, kurios stabdo inovacijas ir galimybes pasiūlyti alternatyvas. Dabar jie taip elgiasi“, – sakė J. Evansas.
„Google“ atstovas Adamas Kovacevichius teigė, kad kompanijos atstovai nežino „Microsoft“ kaltinimo detalių dėl reklamos įkainių. Jis akcentavo, kad reklamos kaina paprastai nustatoma atsižvelgiant į jai keliamus reikalavimus (pvz., raktažodžių populiarumą).
„Viena priežasčių, kodėl mūsų reklamos sistema taip gerai veikia, yra ta, kad mes vartotojams rodome susijusias reklamas“, – teigė A. Kovacevichius. Pranešama, kad „Microsoft“ dar 2007 metų rugsėjį pateikė skundą, jog „Google“ smarkiai padidino reklamos kainas „Windows Live“ paieškos sistemai (dabar „Microsoft“ siūlo naują paieškos sistemą „Bing“).
Už „Windows Live“ reklamą šalia paieškos rezultatų raktažodžiui „hotmail“ (taip vadinasi „Microsoft“ el. pašto paslauga) „Google“ prašė ne 10 centų, o 5 JAV dolerių už paspaudimą.
Neoficialiai teigiama, kad „Google“ paaiškino, esą kaina ženkliai padidėjo dėl to, jog vartotojai buvo nukreipiami į prastos kokybės tinklalapį. Svetainėje „Windows Live“ tuo metu veikė ne tik paieškos sistema, bet ir „Hotmail“ el. paštas.
Panašius „Google“ konkurentų kaltinimus prieš paieškos milžinę nagrinėja ir Europos Sąjungos atsakingos institucijos.
Be to, „Microsoft“ kaltina „Google“ dėl kitų suvaržymų. Pvz., teigiama, kad paieškos milžinė spaudžia reklamos pirkėjus pasirašyti sutartis, kurios ribotų galimybes tuo pačiu metu reklamuotis „Yahoo“ ar „Bing“ paieškos sistemose. „Google“ tai neigia.