Lietuvos ir kaimyninių valstybių bendrovėms labiausiai rūpi IT incidentų valdymas, rodo IT paslaugų valdymo ir konsultacijų kompanijos „Synergy Consulting“ atlikto tyrimo rezultatai. Didžioji dalis – 71 proc. – apklaustų įmonių atstovų teigia, jog įsidiegtų arba jau yra įsidiegę gerosiomis pasaulinėmis praktikomis paremtus IT incidentų valdymo procesus. Toliau rikiuojasi problemų ir pakeitimų valdymo procesai, tačiau jie domina žymiai mažiau – po 11 proc. apklaustųjų.
Komentuodamas tyrimo rezultatus, „Synergy Consulting“ direktorius Tyrūnas Jokubauskas atkreipia dėmesį į tai, jog sklandžiu IT paslaugų valdymu ir saugumo užtikrinimu domisi ne tik šimtus ar tūkstančius kompiuterių valdančios kompanijos, bet ir daug vidutinių ar net smulkių įmonių, tačiau tokių sistemų kaštai pastarosioms kol kas per dideli.
„Norint įdiegti ir palaikyti šiandien rinkoje siūlomus IT paslaugų valdymo sprendimus, reikia didelių investicijų į infrastruktūrą, programinę įrangą bei konsultacijas. Daugumos smulkių ir vidutinių įmonių turimų lėšų nepakanka tokioms sistemoms įsigyti. Tyrimo duomenys tik patvirtina, kad šiems verslininkams reikalinga labiau prieinama alternatyva,“ – sako T. Jokubauskas.
Tyrimą „Synergy Consulting“ atliko kurdama naują IT paslaugų valdymo automatizavimo sistemą, atitiksiančią tiek stambaus, tiek smulkaus bei vidutinio verslo poreikius. Planuojama, kad ši sistema bus naudinga nedidelėms įmonėms, nes leis net turint mažesnius išteklius greitai ir tiksliai šalinti IT sutrikimus bei spręsti problemas.
IT paslaugų valdymo modelio poreikio tyrimo metu apklaustos įvairaus dydžio Baltijos šalių bei Lenkijos įmonės. Juo buvo siekiama išsiaiškinti poreikį bei pagrindinius reikalavimus bendrovės kuriamai sistemai. Projektas „IT paslaugų valdymo procesų automatizavimo sistemos sukūrimas“ iš dalies finansuojamas Europos regioninės plėtros fondo pagal VP2-1.3-ŪM-02-K priemonės „Intelektas LT“ projektų finansavimo sąlygas.