Sunkmečiu sumažėjus daugelio gyventojų pajamoms, internetu prekiaujančios įmonės sugebėjo gerokai padidinti klientų skaičių. Išaugo ne tik elektroninės prekybos apimtis, bet ir tokia prekyba besiverčiančių įmonių – nuo 2007 metų jų Lietuvoje kasmet padaugėdavo beveik dvigubai, rašo „Lietuvos žinios“.
Bendrovės „Pigu.lt“ generalinis direktorius ir Lietuvos elektroninės prekybos asociacijos prezidentas Dainius Liulys teigė, kad atsigaunant rinkai ir keičiantis vartotojų apsipirkimo įpročiams, perkančiųjų internetu nuolat daugėja. Dar pernai internetu pirko 10,8 proc. šalies gyventojų, o paskutinių tyrimų duomenimis, šiandien internetu apsiperka net 70 proc. daugiau žmonių – 18,5 procento.
„Spartų internetinės prekybos augimą rodo ir mūsų portalo rezultatai – per pirmus šešis 2011-ųjų mėnesius pasiekėme 15 mln. litų apyvartą, tai beveik du kartus daugiau nei per tą patį laikotarpį pernai“, – teigė D. Liulys.
Jis mano, kad augimą skatina kelios priežastys: atsigaunanti Lietuvos ekonominė padėtis, aktyvus elektroninių parduotuvių konkuravimas su mažmeniniais prekybos tinklais ne tik teikiamų prekių kokybe, asortimentu, geru klientų aptarnavimu, bet, svarbiausia, ir mažesne prekių kaina. Be to, keičiasi ir pirkėjų įpročiai.
Prieš krizę elektroninę prekybą pradėjusi statybinių medžiagų, ūkio ir buities apyvokos reikmenų prekybos tinklą turinti „Senukų“ bendrovė taip pat didino prekybos apimtį. „Senukų prekybos centro“ Elektroninės prekybos skyriaus vadovė Gintarė Jodikaitienė teigė, kad prekyba internetu niekada nebuvo smukusi ir nuo pat pradžios tik didėja.
Statistikos departamento duomenimis, užsakomoji prekyba paštu arba internetu šių metų pirmą pusmetį sudarė 0,8 proc. mažmeninės prekybos.