Kojų Lietuvoje dar neapšilusi Japonijos korporacija „Hitachi“ skuba formuoti savo įvaizdį ne tik politikų, bet ir visuomenės akyse. Nors derybos su Energetikos ministerija dėl naujos atominės elektrinės (AE) statybų tęsiasi, Japonijos bendrovė jau plačiai reklamuojama kaip muzikos festivalio rėmėja.
Šį savaitgalį vyksiantis tarptautinis kantri muzikos festivalis „Visagino Country“ turi du generalinius rėmėjus: Japonijos bendrovę „Hitachi“ ir Visagino atominę elektrinę. Apie tai skelbia ne tik renginio plakatai, bet ir festivalį reklamuojanti nacionalinė televizija, viena komercinė radijo stotis, vienas didžiausių šalies dienraščių ir kiti leidiniai.
„Hitachi“ vardas Lietuvoje nuskambėjo vos prieš kelis mėnesius, kai Energetikos ministerija paskelbė, kad naująją AE pageidauja statyti Japonijos ir JAV korporacijos „Hitachi“ bei „Westinghouse“. Pirmąjį ir, ko gero, svarbiausią raundą šioje konkurencinėje kovoje laimėjo „Hitachi“, kuri ir atrinkta tapti strateginiu investuotoju.
Tačiau kol kas nėra jokių garantijų, kad strateginiu investuotoju jau tituluojama Japonijos kompanija iš tiesų statys AE. Visagino AE išorinių reikalų direktorius Rimantas Vaitkus portalui IQ.lt patvirtino, kad derybos su atrinktu strateginiu investuotoju dėl konkrečių finansavimo sąlygų tęsiamos ir artimiausiu metu sutarčių neplanuojama pasirašyti. Tačiau jis neneigė, kad „Hitachi“ siekia kuo geriau susipažinti su aplinka, todėl pageidauja prisistatyti Lietuvos gyventojams, o pirmiausia – Visaginui.
„Jie patys pareiškė iniciatyvą susipažinti su Visagino miestu, vietos gyventojais. Todėl ir pasisiūlė paremti tradicinį festivalį ir šį penktadienį vyksiančią miesto šventę“, – sakė R. Vaitkus.
Vis dėlto jis akcentavo, kad nei renginių rėmimas, nei reklama nereiškia, jog „Hitachi“ sėkmingai baigs derybas ir taps strateginiu investuotoju: „Šis renginys tikrai nelems jų derybinių pozicijų ir negarantuos strateginio investuotojo pozicijos. Tai – ateities klausimas“.
Pašnekinus festivalio „Visagino Country“ organizatorius, susidarė įspūdis, kad „Hitachi“ tarp generalinių rėmėjų atsidūrė ne tiek savo iniciatyva, kiek tarpininkaujant Visagino AE.
„Mes iki šiol bendravome su Visagino AE, o jie mus suvedė su „Hitachi“. Pasikalbėjome ir susitarėme dėl paramos. Supratome, kad jiems aktualu prisistatyti vietos gyventojams, o festivalis – gera proga tą padaryti“, – sakė festivalio prezidentė Rūta Čekytė.
Ji akcentavo, kad „Hitachi“ ir Visagino AE yra du savarankiški rėmėjai. Tačiau kokia suma šios bendrovės parėmė festivalį, prezidentė neatskleidė: „Tai konfidenciali informacija“.
Derybas su Energetikos ministerija tęsianti Japonijos gigantė naudojasi ir kitais būdais būti labiau matoma viešumoje.
Rugpjūčio pradžioje „Hitachi“ atstovai darbinio vizito Lietuvoje metu lankėsi ir VšĮ „Investuok Lietuvoje“. Susitikimo metu Akira Shimizu, „Hitachi Europe Ltd.“ generalinis direktorius, pristatė kompanijos veiklą, artimiausius plėtros planus, domėjosi investicine Lietuvos aplinka.
Mantas Nocius, „Investuok Lietuvoje“ generalinis direktorius, vylėsi, kad korporacija jau artimiausioje ateityje įkurs atstovybę mūsų šalyje. Pasak jo, „Hitachi“ siekia kuo plačiau įsitrauktų į šalies ekonomiką ir darbo rinką.
Pagrindinė „Hitachi“ veikla apima informacinių sistemų ir telekomunikacijų, energetikos, socialinės infrastruktūros ir pramonės, statybų, aukštųjų technologijų sektorius. Pasaulinio lygio korporacijoje visame pasaulyje dirba apie 360 tūkst. darbuotojų, metinė apyvarta viršija 260 mlrd. litų.