Viena didžiausių Lietuvos informacinių technologijų kompanijų „Blue Bridge“ suteikia įmonėms ir organizacijoms galimybę savarankiškai užsisakyti ir valdyti IT paslaugas. Tai tapo įmanoma įdiegus programinės įrangos kūrėjos „Microsoft“ dinaminių duomenų centrų technologijas. Iki šiol Lietuvoje debesų kompiuterijos technologija grįstas paslaugas automatizuotai valdyti, jas užsakyti ar atšaukti galėjo tik tokių paslaugų teikėjai.
„Plečiantis debesų kompiuterijos rinkai Lietuvoje, auga ne tik IT infrastruktūros, bet ir programinės įrangos kaip paslaugų paklausa. Įmonėms ir organizacijoms svarbu ne IT infrastruktūra, o verslo procesų automatizavimas. Norėdami, kad mūsų teikiamos paslaugos kuo labiau atitiktų klientų poreikius, pirmieji Lietuvoje siūlome jas valdyti savarankiškai. Nuo šiol savitarnos portale galima užsisakyti ir naujų paslaugų – elektroninio pašto ir bendradarbiavimo, verslo procesų automatizavimo, dokumentų, žinių valdymo ir kitas“, – teigia Zbignev Gulbinovič, įmonės „Blue Bridge Baltic“ UAB generalinis direktorius.
Valstybinėms institucijoms ir stambiam verslui leis sutaupyti IT valdymo išlaidas Pasak Blue Bridge Baltic vadovo, savitarnos galimybės naudingiausios stambioms įmonėms ir valstybės institucijoms, tokiu būdu jos gali savarankiškai ir operatyviai valdyti įsigyjamų IT paslaugų apimtis, geriausiai panaudoti joms skiriamas lėšas. Atlikti skaičiavimai parodė, kad debesų kompiuterija grįstų paslaugų naudojimasis viešajame sektoriuje leidžia iki 30 proc. pakelti efektyvumą nedidinant veiklos sąnaudų. IT kaip paslauga sėkmingai naudojasi Belgijos parlamentas, Londono savivaldybė (Didžioji Britanija), Bilbao ir Alikantės savivaldybės (Ispanija), taip pat viešojo sektoriaus įmonės kitose šalyse.
„Galimybė susitelkti tik į viešųjų paslaugų teikimą, neinvestuojant lėšų į sudėtingų IT ūkių kūrimą, jų priežiūrą ir programinį palaikymą, taip pat galimybė mokėti tik už faktiškai suteiktas paslaugas yra svarbiausi argumentai, kuriais vadovaujasi į debesis savo IT sistemas perkėlusios įmonės užsienio šalyse“, – teigia Mindaugas Glodas, „Microsoft“ generalinis direktorius Baltijos šalims.
Pasak M. Glodo, vienas didžiausių kliuvinių stambiajam verslui bei valstybiniam sektoriui naudotis debesų kompiuterijos paslaugomis yra nenoras atiduoti IT išteklių kontrolę šių paslaugų teikėjams. Dinaminio duomenų centro technologijos išsprendžia šią problemą, leisdamos savarankiškai užsisakyti, stebėti paslaugas ir keisti jų nustatymus. „Džiaugiamės, kad glaudus „Blue Bridge“ ir „Microsoft“ bendradarbiavimas jau ir Lietuvoje pavirto įdiegtu kompleksišku debesų kompiuterijos paslaugų savitarnos sprendimu“, – sakė M. Glodas.
„Blue Bridge“ duomenų centre įdiegtos „Microsoft“ dinaminių duomenų centrų technologijos atvers platesnes galimybes ir Lietuvos IT įmonėms, kuriančioms ir diegiančioms programinę įrangą. Tai suteiks abipusės naudos tiek savo produktus siūlančioms IT bendrovėms, tiek jų klientams. Savitarnos būdu valdydamos IT paslaugas jos galės dirbti greičiau, o klientams pateikti IT sistemas kaip paslaugas su lankstaus apmokėjimo galimybėmis.
Tokia IT valdymo koncepcija turėtų būti itin patraukli finansų apskaitos, ryšių su klientais valdymo (CRM), verslo valdymo (ERP), taip pat projektų valdymo programinės įrangos kūrėjams.