Internetu perka kone kas penktas Lietuvos gyventojas, o nuo 2005 m. įvedančiųjų į „Google“ paieškos sistemą užklausos žodelį „internetu“ (tarp jų ir ieškančiųjų galimybės ką nors įsigyti internetu) padaugėjo daugiau nei tris kartus („Google Trends“ duomenys). Populiariausios prekės lietuviškoje interneto erdvėje: drabužiai, buitinė bei kompiuterinė technika, grožio ir higienos reikmenys bei žaislai.
Daugėjant apsiperkančiųjų internetu, auga ir parduodančiųjų internetu skaičius. Elektroninių parduotuvių katalogo Eshops.lt vadovo Sauliaus Dačkio vertinimu, šiuo metu Lietuvoje veikia iki 2000 elektroninių parduotuvių.
Elektroninių parduotuvių skaičiaus augimą lemia ne tik prekių paklausos internete augimas, bet ir pačios elektroninės parduotuvės, kaip verslo plėtros ar sukūrimo priemonės, prieinamumo padidėjimas. Be didelių investicijų reikalaujančių, individualių projektų Lietuvos rinkoje atsirado galimybės elektroninę parduotuvę susikurti nemokamai ar išsinuomoti.
Bene didžiausias (pagal klientų skaičių) ir sparčiausiai augantis tokių paslaugų teikėjas yra Freeshop.lt. Praėjus dviems metams nuo veiklos pradžios (2009 m. birželio mėnesį sukurta pirmoji Freeshop.lt elektroninė parduotuvė), Freeshop.lt nuolat aptarnaujamų ir prižiūrimų elektroninių parduotuvių skaičius viršijo 400.
„Dvi žvakutes dėsime ant labai didelio torto, – juokauja Freeshop.lt projekto vadovas Robertas Ulinskas. – Kadangi mūsų jau 400 – visi kartu esame nemažas Lietuvos interneto rinkos dalyvis. Naudojamės masto ekonomija – didelis mūsų būrys suteikia galimybes išsikovoti palankias ar net išskirtines trečiųjų šalių paslaugų sąlygas. O serverių duomenimis, visos Freeshop.lt elektroninės parduotuvės kartu sulaukia apie 40–50 tūkstančių unikalių lankytojų per parą.“
2011 metai buvo pasitikti investuojant į serverių įrangą, siekiant padidinti sistemos našumą, stabilumą bei patikimumą. Išskirtinai Freeshop.lt klientams pradėti organizuoti elektroninio verslo vystymo seminarai.
„Stengiamės nestovėti vietoje, todėl aktyviau vystome ir vystysime ne tik pačią elektroninės parduotuvės platformą, bet ir su ja susijusias sritis, – teigia R. Ulinskas. – Siekiame, kad Freeshop.lt vizija – būti, pačia patraukliausia ir naudingiausia klientui internetinio verslo platforma Baltijos šalyse, taptų realybe.“