Skaitmeninės technologijos iki 2020 m. visiškai sunaikins fotojuostų pramonę, prognozuoja rinkos tyrimų bendrovės „InfoTrends“ analitikai.
Lanksčios fotojuostos technologijos istorija prasidėjo 1888 metais, kai JAV bendrovė „Eastman Kodak“ pateikė pirmąjį fotojuostos ritinėlį. Juostinių fotojuostų pramonė paklausos viršūnę pasiekė 2000 metais: tada JAV buvo parduota 768 mln. fotojuostų ritinėlių ir 162 mln. vienkartinių fotokamerų su įdėta fotojuosta.
„Photo Marketing Association“ duomenimis, šiemet amerikiečiai nusipirks ne daugiau nei 20 mln. fotojuostų ritinėlių ir ne daugiau nei 31 mln. vienkartinių fotoaparatų, kurie paprastai naudojami atostogų įspūdžiams įamžinti.
Analitikų teigimu, fotojuostas naudojančių fotoaparatų paklausa Jungtinėse Valstijose mažėja su vis didesniu pagreičiu: 2000 m. jų buvo parduota 19,7 mln., o 2009 m. – vos 280 tūkst. Prognozuojama, kad šiemet jų gali būti parduota ne daugiau nei 100 000. Bendrovės „InfoTrends“ analitikai mano, kad iki šio dešimtmečio pabaigos fotojuostinių kamerų pramonės nebeliks.
Fotojuostas iki šiol naudoja fotografijos profesionalai ir labai patyrę fotografijos mėgėjai, įsitikinę, kad fotojuosta natūraliau perteikia spalvas ir atspalvius, todėl labiau tinka meninei išraiškai. Be to, fotojuostos naudojamos kaip dokumentai teismo ekspertizės bei kitose srityse, kuriose norima apsidrausti nuo manipuliacijos skaitmeninėmis nuotraukomis pavojaus. Fotojuostas ir juostinius fotoaparatus vis dar perka vyresniojo amžiaus fotomėgėjai, nepasitikintys jų manymu „įtartinomis“ skaitmeninėmis technologijomis, ir nedidelė jaunų žmonių dalis, besižavinčių „natūralia“ fotografija.
Kai kurių analitikų manymu, sparčiai tobulėjanti skaitmeninio vaizdo fiksavimo ir apdorojimo technika vis sparčiau mažina egzistuojantį vaizdo kokybės tarp juostinių ir skaitmeninių fotoaparatų atotrūkį. Kiti įsitikinę, kad geriausi didelio formato juostiniai fotoaparatai dar ilgai bus nepralenkiami, todėl išliks ir ateityje nors ir kaip specifinė fotografijos pramonės rinkos niša.