Aiškėja nešvarūs interneto milžinų – socialinio tinklo „Facebook“ ir interneto paieškos sistemos „Google“ – kovos metodai. Skelbiama, kad „Facebook“ slapta nusamdė viešųjų ryšių kompaniją „Burson-Marsteller“, kad ši rengtų ir viešintų neigiamas publikacijas apie „Google“.
Svarstymai, kas nori suteršti „Google“ vardą, internete prasidėjo po to, kai vienas įtakingas tinklaraštininkas paviešino „Burson-Marsteller“ atstovo siųstus el. laiškus, kuriuose siūloma pasidomėti, kaip „Google“ pažeidžia žmonių privatumą. Kompanija žadėjo suteikti informacijos ruošiant šią temą, taip pat tikino, kad rašinį cituotų tokie leidiniai, kaip „The Washington Post“, „The Huffington Post“ ir „Politico“. Paviešinti laiškus tinklaraštininkas nusprendė dėl to, kad viešųjų ryšių kompanija atsisakė nurodyti, kas yra jos užsakovas.
Technologijų apžvalgininkai svarstė, kad prieš „Google“ nukreiptą kampaniją galėjo užsakyti jos aršiausios konkurentės „Apple“ ar „Microsoft“.
Tačiau tinklalapis „The Daily Beast“ ketvirtadienį pranešė netikėtą žinią: kampaniją slapta užsakė socialinis tinklas „Facebook“.
Pateikus įrodymus, socialinio tinklo „Facebook“ atstovai patvirtino šią informaciją, nurodydami dvi tokio sprendimo priežastis. Pirma, jie yra įsitikinę, kad bandydama žengti į socialinius tinklus „Google“ imasi priemonių, kurios kelia įtarimų dėl privatumo apsaugos. Antra, „Facebook“ piktina tai, kad „Google“ kai kuriose savo paslaugose naudoja „Facebook“ vartotojų informaciją. Tai esą prasilenkia su socialinio tinklo naudojimo taisyklėmis.
„Google“ sparčiai augantį „Facebook“ laiko grėsme ir pati bando įžengti į socialinių tinklų verslą, kurdama tokius projektus kaip „Buzz“ ar „+1“, tačiau iki šiol jai sekėsi sunkiai.
Tačiau akivaizdu, kad „Facebook“ taip pat kelia nerimą „Google“ veiksmai, tad ši nusprendė tyliai „atsišaudyti“.
Panašu, jog ši istorija dar labiau pablogins „Facebook“ įvaizdį. Beje, žiniasklaidoje dažnai pasirodo straipsnių apie šio socialinio tinklo saugumo bei privatumo spragas. Bene didžiausio vartotojų pasipiktinimo sulaukė „Facebook“ sprendimas atnaujinti profilius. Po šių atnaujinimų didelė dalis vartotojų skundėsi nerandantys, kaip paslėpti asmeninę informaciją nuo pašalinių akių.
„Facebook“ turi 600 mln. vartotojų visame pasaulyje. Socialinis tinklas turi išsamią informaciją apie juos: kur jie gyvena, kokie jų pomėgiai, kas yra jų draugai ir kt. Tai leidžia „Facebook“ pardavinėti reklamą, skirtą tikslinėms auditorijoms, o būtent reklama yra svarbus „Google“ pajamų šaltinis.
Tačiau būdama interneto paieškos lydere, „Google“ nesugeba įsiskverbti į socialinius tinklus. Praėjusį mėnesį „Google“ generalinis direktorius Larry Page‘as darbuotojams išsiųstame pranešime nurodė, jog socialiniai tinklai nuo šiol yra kompanijos prioritetas. Tai, kaip „Google“ seksis šioje sferoje, lems 25 proc. premijos sumos.