Lietuviškos prekės grįžta į prekybos centrus Tunise. Šioje Šiaurės Afrikos valstybėje metų pradžioje kilus neramumams gyvenimas sustojo: užsidarė bankai, parduotuvės, nebeveikė valstybinės įstaigos. Prasidėjus masinėms demonstracijoms, kuriose tunisiečiai reikalavo politinių ir ekonominių permainų, daug nuostolių padarė plėšikai, apšvarinę daugybę parduotuvių, kai kurias jų sudeginę. Tačiau visa tai jau praeitis – gyvenimas Tunise grįžta į vėžes ir ekonomika stojasi ant kojų. Tuo pačiu pagreitį įgauna ir prekyba lietuviškomis prekėmis.
Dar vasario mėnesį „ACME Baltija“ gavo pirmuosius teigiamus signalus iš savo partnerių, jog greitu laiku prekyba didžiuosiuose prekybos centruose ir mažose IT parduotuvėse atgis. Prekyba Tunise intensyviai nevyko maždaug pusmetį, tačiau šiuo metu pirmasis „ACME Baltija“ krovinys Afrikos valstybę jau pasiekė. Bendrovė prognozuoja, kad pardavimai grįš į prieškrizinį lygį ir per 2011 m. sieks apie 500 tūkstančius litų.
„Lyginant su metiniais bendrovės pardavimais, tai labai maža suma, tačiau labiausiai vertiname patirtį plečiant pardavimų geografiją. Vienas strateginių bendrovės tikslų – plėtra Afrikos ir Pietų Amerikos žemynuose. Bendradarbiavimas su Tunisu – svarbaus etapo pradžia. Mūsų tikslas – per kelis artimiausius metus pardavimus padidinti iki milijono litų“, – sako „ACME Baltija“ generalinis direktorius Paulius Paršeliūnas.
Kalbėdamas apie Tuniso pirkėjų įpročius, bendrovės vadovas teigia, kad jie, kaip ir kitų šalių pirkėjai, noriai atveria savo pinigines per akcijas bei išpardavimus. Taikant dideles nuolaidas, „ACME Baltijos“ pardavimai šioje Afrikos valstybėje išauga dvigubai. Akcijų metu daugiausiai parduodama ausinių ir kompiuterinių pelių. Dar viena ypač populiari prekė – tai nešiojamiems kompiuteriams skirti krepšiai, tačiau tunisiečiai yra gana konservatyvūs ir kol kas perka tik kelis modelius.
„Lyginant Tuniso ir Europos šalių kainodarą, verta paminėti, kad kainų lygmuo yra kiek žemesnis nei Lietuvoje. Vadybininkai stropiai derasi dėl kiekvieno produkto kainos, jiems svarbios net ir mažiausios nuolaidos. Ir tai tikrai ne tik kultūriniai dalykai. Tiesiog rinka diktuoja kiek kitokias sąlygas ir kainas“, – sako P. Paršeliūnas.
Prekybinius ryšius Lietuvos bendrovė „ACME Baltija“ užmezgė 2009 metų pradžioje tarptautinėje parodoje „Cebit“, tačiau reali prekyba kitame žemyne prasidėjo tik po metų. Bendrovė „ACME Baltija“ šiuo metu aktyviai derasi su partneriais Alžyre ir Maroke. Tikimasi, kad bendradarbiauti su šiomis šalimis bus pradėta dar šiais metais.
Buitine technika, kompiuterių aksesuarais bei lemputėmis prekiaujančios bendrovės praėjusių metų pardavimai buvo 50 milijonų litų, planuojama, kad šiais metais pardavimų augimas bus apie 15 procentų bei pasieks 58–60 milijonų litų apyvartą. Kompanija „ACME Baltija“ priklauso „ACME“ įmonių grupei, kuri vienija 18 skirtingų įmonių Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje, Lenkijoje, Gruzijoje. Bendri „ACME“ grupės pardavimai 2010 m. siekė 420 mln. Lt.