LR Seimui šiemet įvedus mokesčių lengvatą kompiuterių pirkėjams, antrąjį šių metų pusmetį gerokai padaugėjo gyventojų, ketinančių įsigyti arba keisti kompiuterius. Tai parodė lapkričio mėnesį „TNS Gallup“ atliktas gyventojų nuomonės tyrimas, kurį užsakė viena didžiausių kompiuterių gamybos ir prekybos bendrovių BMS
Remiantis šio tyrimo duomenimis, lapkritį 31 proc. asmenų, turinčių namuose kompiuterius, pareiškė ketiną juos keisti. Tuo tarpu prieš pusmetį, 2004 m. gegužę darytos analogiškos apklausos duomenimis, tokių asmenų tebuvo 18 procentų. Daugiau nei ketvirtadalis respondentų (26 proc.), neturinčių namuose kompiuterių, lapkritį pareiškė ketiną juos įsigyti, o gegužę tokių respondentų buvo penktadalis (20 proc.).
Iš viso lapkritį įsigyti arba keisti kompiuterius ketino 28 proc. 15-74 metų amžiaus gyventojų (gegužę – 22 proc.), 4 proc. (gegužę – 2 proc.) tai padarys per artimiausius 3 mėnesius.
„Apklausos rezultatai aiškiai parodė, kad šių metų birželį Seimo sprendimu įvesta mokesčių lengvata kompiuterių pirkėjams dar labiau išjudino ir iki tol gana intensyviai augusią namų kompiuterių rinką. Galimybė susigrąžinti iki 33 proc. kompiuteriui išleistų lėšų į parduotuves priviliojo ne vieną pirkėją, iki šiol abejojusį namų kompiuterio būtinybe. Tad jau dabar galima konstatuoti, kad šis valdžios sprendimas išties paskatino kompiuterizacijos plėtrą šalyje“, – apklausos rezultatus komentavo bendrovės BMS direktorius Artūras Afanasenka.
Pasak BMS vadovo, nors mokesčių lengvatos taikymo mechanizmas nėra itin paprastas, tačiau lengvatos dydis tikrai atperka laiką, sugaištą pildant kelis dokumentus: „Be to, parduotuvėse dirbantys informacinių technologijų specialistai suteikia išsamią informaciją klientams, kaip pasinaudoti lengvata, netrukus išleisime ir specialiai tam skirtą leidinį pirkėjams“.
BMS, kurios apie 70 proc. apyvartos sudaro pardavimai namų vartotojams, per šių metų vienuolika mėnesių pardavė 45 proc. daugiau kompiuterių nei tuo pačiu metu pernai. Stacionarių kompiuterių pardavimai išaugo 25 proc., o nešiojamųjų – net 5 kartus.
„Žinoma, tokį augimą lėmė ne tik mokesčių lengvatos įvedimas, bet ir kiti veiksniai – naujų mūsų parduotuvių „BMS Megapolis“ atidarymas Vilniuje, nuolatinis asortimento plėtimas, kelių konkurentų pasitraukimas iš rinkos. Tačiau, mūsų bendrovės preliminariais skaičiavimais, vien dėl mokesčių lengvatos kompiuterių pardavimai BMS parduotuvėse antrąjį pusmetį augo 10-15 proc. sparčiau nei planuota anksčiau“, – kalbėjo A.Afanasenka.
BMS per 2004 metus iš viso planuoja pasiekti 70 mln. litų apyvartą – 49 proc. daugiau nei pernai (47 mln. litų).