Viena didžiausių Lietuvoje kompiuterinės įrangos gamybos ir prekybos bendrovių BMS per devynis šių metų mėnesius pasiekė 44,4 mln. litų apyvartą – 58 proc. daugiau nei tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu (28,1 mln. litų). Apie 70 proc. apyvartos sudarė kompiuterinės įrangos pardavimai namų vartotojams.
„Po labai sėkmingo šių metų trečiojo ketvirčio, per kurį BMS pardavimai išaugo net 73 proc. iki 17,1 mln. litų, didiname šių metų apyvartos prognozę iki 70 mln. litų. Metų pradžioje planavome pasiekti 60 mln. litų pardavimus“, – sakė BMS direktorius Artūras Afanasenka.
BMS vadovo teigimu, spartų įmonės šuolį nulėmė kelios priežastys: „Pirmiausia, labai sustiprėjo BMS pozicijos Vilniuje, kur jau turime tris specializuotas kompiuterinės technikos parduotuves „BMS Megapolis“ bei vieną pardavimų saloną – mūsų skaičiavimais, sostinėje užimame apie 30 proc. namams skirtų kompiuterių rinkos. Be to, šįmet gerokai išplėtėme kompiuterinės ir biuro įrangos asortimentą, kurį jau sudaro 6 tūkst. prekių. Pardavimų augimui įtakos turėjo ir išoriniai veiksniai – mokesčių lengvatos įvedimas kompiuterių pirkėjams bei pamažu didėjančios Lietuvos gyventojų pajamos“.
Anot A.Afanasenkos, didėjantis gyventojų piniginių svoris ypač juntamas Vilniuje ir kituose didžiuosiuose miestuose. „Perkama vis kokybiškesnė kompiuterinė įranga – pavyzdžiui, trečiąjį šių metų ketvirtį iš „Intel“ platformos kompiuterių net trečdalį rinkos užėmė aukštos klasės galingi kompiuteriai su „Pentium4 3.0 GHz“ procesoriumi. Nešiojamųjų kompiuterių trečiąjį ketvirtį pardavėme 6 kartus daugiau nei pernai – tai susiję ir su šių kompiuterių atpigimu, ir su augančiomis gyventojų pajamomis“, – pažymėjo BMS direktorius.
A.Afanasenkos tvirtinimu, nors BMS šįmet gerokai sustiprino savo pozicijas dalyvaudama valstybinių institucijų ir stambių bendrovių skelbiamuose konkursuose, tačiau ir toliau didesnis rinkos augimo potencialas matomas namų vartotojų rinkoje, kadangi šiuo metu kompiuterius turi tik 25 proc. namų ūkių.
„Šiemet namų vartotojams skirtų kompiuterių rinka paaugs apie 20 procentų, panašus augimas turėtų išsilaikyti ir kitąmet. Plėsdama asortimentą ir didindama parduotuvių skaičių, BMS ketina augti dar sparčiau. Dabar užimame apie 15 proc. namams skirtų kompiuterių rinkos, o per 2 metus planuojame šią rinkos dalį padidinti iki 20-22 procentų“, – pabrėžė BMS vadovas.