Informacinių technologijų kompanijos IBM atlikta apklausa Jungtinėse Valstijose parodė, kad prieš šventes 55 proc. gyventojų ketina bent dalį šventiniams pirkiniams numatytų pinigų skirti elektronikos prietaisams. Šie rezultatai patvirtino ankstesnes IBM išvadas, jog šių prietaisų priežiūra po įsigijimo (angl. after-sale service) smarkiai plėsis ir taps vienu svarbiausių požymių, skiriančių elektronikos gamintojus.
Du trečdaliai elektronikos prietaisus perkančių vartotojų iš šių prietaisų tikisi daugiafunkciškumo, todėl vis ryškesnis taps produkto gamintojų ir produkto priežiūros paslaugų bendrovių bendradarbiavimas.
„Elektronikos prietaisų rinkoje akivaizdi nauja tendencija – vartotojai ieško vadinamosios meta-vertės (angl. Meta-Value), – sakė Džordžas Beilis, IBM Verslo konsultacijų paslaugų skyriaus vienas iš lyderių. – Tai kalba ne tik apie naują daugiafunkcinį įrenginį, bet apie visiškai naują požiūrį į elektronikos prietaisus. Tai reiškia, kad naujosios technologijos yra lengvai susiejamos su įvairiais priedais, paslaugomis ir turiniu, leidžiančiu pateikti paprastą, bet išbaigtą sprendimą. Sprendimą, keičiantį vartotojo gyvenimą.“
Nepaisant milžiniškos elektronikos produktų paslaugos, elektronikos gamintojai realiai gauna menką pelno maržą – apie 3 proc. Todėl gamintojai ieško naujų rinkų ir kuria verslo modelius, kurie galėtų išskirti jų produkciją iš kitų gamybos bendrovių. Tokiems IBM pataria plėsti prietaisų priežiūros po įsigijimo paslaugas ir taip didinti savo rinkos dalį bei pelno maržą.
IBM apklausa parodė, kad net 65 proc. asmenų, ketinančių elektronikai išleisti ne mažiau kaip po 500 JAV dolerių, sutiktų mokėti daugiau už prietaiso priežiūrą, jo atnaujinimą ir galimybių išplėtimą. 41 proc. apklaustųjų sakė, kad priežiūros po įsigijimo paslaugų sieks iš gamintojo sertifikatą turinčios tokių paslaugų bendrovės, 24 proc. ketina rinktis privačias ir nepriklausomas prietaisų priežiūros bendroves, o 10 proc. ruošiasi reikalauti priežiūros paslaugų iš parduotuvės, kurioje įsigijo daiktą.
IBM tyrimą parodė dar vieną įdomią tendenciją – net trečdalis apklaustųjų atsakė, kad elektronikos prietaisus ketina pirkti tiesiai iš gamintojo.