Remdamasis rinkos tyrimų bendrovės „ABI Research“ duomenimis, interneto naujienų portalas PCMag.com neseniai pranešė, kad iš praeitų metų trečiame ketvirtyje parduotų 4,5 milijono planšetinių kompiuterių, net 93 % buvo „Apple iPad“ įrenginiai. Rinkos tyrimo ataskaitoje taip pat apėmusioje globalų internetinių nešiojamųjų kompiuterių bei mobiliųjų interneto įrenginių pardavimą rinkose, būtent planšetiniai kompiuteriai buvo pavadinti „daug žadančiu nauju talentu“.
„Apple“ į rinką pirmoji išleidusi „iPad“, kaip ir buvo galima tikėtis, pasiekė didelį mastą. „ABI Research“ planšetinių kompiuterių rinką stebi nuo pat 2009-ųjų gruodžio mėnesio“, – pranešime spaudai teigė kompanijos atstovas Džefas Ouras (Jeff Orr).
Triuškinantis „Apple“ lyderiavimas rinkoje per daug nestebina ne tik analitikų, tačiau ir paprastų vartotojų, kadangi beveik visus praeitus metus, pradedant balandžio ir baigiant rugsėjo mėnesiu, „iPad“ įrenginys neturėjo visiškai jokių konkurentų. Situacija kiek pasikeitė „Samsung“ pristačius „Galaxy Tab“ planšetinį kompiuterį, o štai šiais metais įvyko tikras šio tipo mobiliųjų įrenginių pristatymų bumas. Į konkurencinę kovą prekyboje stojo dar praeitą savaitę JAV rinkoje pasirodęs „Motorola XOOM“ kompiuteris, „CES 2011“ parodoje sulaukęs bene daugiausiai simpatijų iš mobiliųjų technologijų apžvalgininkų. Amerikiečiai šį įrenginį gali įsigyti iš „Verizon Wireless“ operatoriaus už beveik 600 JAV dolerių (tik pasirašius sutartį).
Atrodo dar praeitais metais paskelbtos rinkos analitikų „iSuppli“ prognozės „pasitvirtino su kaupu“ – ankščiau buvo manyta, kad daugelis elektronikos prietaisų gamintojų greičiau sureaguos į „Apple“ inovaciją, o tai lems, kad 2010-ųjų pabaigoje bendrovė bus užėmusi kiek mažiau – 74,1 % visos rinkos.
Į jau minėtą „ABI Research“ rinkų tyrimą taip pat pateko ir elektroninių knygų skaityklės. Anot bendrovės analitikų, šių prietaisų gamintojams „ir toliau sekėsi gerai“, o lyderiais išliko tos pačios bendrovės – tai „Amazon“, „Barnes & Noble“ bei „Sony“.