Prekybos centrus „Topo centras“ ir „Euronics“ valdanti „Topo grupė“ prognozuoja, kad šiemet buitinės technikos ir elektronikos rinka Lietuvoje augs iki 10 proc.
Bendrovė taip pat prognozuoja, kad kompiuterinės technikos ir jos priedų pardavimai šiais metais didės 15 proc., TV pardavimų augimas sieks iki 30 proc. (tai lems 2012 m. išjungiamos antžeminės analoginės televizijos transliacijos), o „baltosios“ buitinės technikos (šaldytuvų, skalbimo mašinų ir pan.) rinka kils iki 5 proc.
„Topo grupė“ taip pat mano, kad elektroninė prekyba, pernai užėmusi 5 proc. rinkos, šiemet augs nežymiai dėl „neigiamos visuomenės nuomonės“. Prognozuojamas ir planšetinių kompiuterių augimas nuo antros metų pusės. Šie prietaisai, pasak „Topo grupės“, taps antraisiais kompiuteriais namų ūkiuose.
Savo ruožtu Aurelijus Rusteika, „Topo grupės“ valdybos pirmininkas, sako, kad viešojoje erdvėje skelbiami kylantys elektroninės prekybos pardavimai „yra neteisybė“.
„Burbulas, kuris buvo pučiamas, kad (el. prekybos – DELFI) pardavimai kyla, yra neteisybė. Kadangi pardavimai kyla nuo vieneto ar nulio, procentais tai atrodo daug. Šiemet prognozuojame, kad elektroninė prekyba nežymiai augs, mes patys į ją investuojame. Tačiau visuomenė yra nusistačiusi neigiamai dėl kilusių skandalų, kuomet žmonės prarado apie pusę milijono litų. Tai nėra patikima, bet kas gali už 30 Lt išsinuomoti interneto parduotuvę, o klientas neturi jokių garantijų, kad gaus tą prekę, už kurią sumokėjo pinigus“, – kalba A. Rusteika.
Pasak jo, šiemet elektroninės prekybos rinka „augs, bet nežymiai“, o už 3 metų užims apie 10 proc. visų buitinės technikos ir elektronikos pardavimų.
2010 m., bendrovės duomenimis, visa elektronikos ir buitinės technikos rinka kilo 6 proc., o buitinės technikos pardavimai sumažėjo 4 proc. Tokie rezultatai pranoko ankstesnes, daug pesimistiškesnes prognozes.
„Pernai, galima sakyti, Lietuva išėjo iš krizės“, – sako A. Rusteika.