Pastaruoju metu žiniasklaidoje nuskambėjusi skandalinga istorija apie apgaulės būdu pirkėjų pinigus pasisavinusią elektroninę parduotuvę sukėlė nerimą visoje šalies el. prekybos rinkoje. Didžiausią Lietuvoje prekių asortimentą internete siūlanti bendrovė „Senukų prekybos centras“ mano, kad tokie nesąžiningos prekybos atvejai daro didžiulę neigiamą įtaką neseniai mūsų šalyje prasidėjusios elektroninės prekybos vystymuisi, ir siūlo kurti el. parduotuvių registrą.
„Galimybės į elektroninę prekybą patekti sukčiams skaudžiai kerta jaunam lietuviškos elektroninės prekybos verslui – pirkėjai gali prarasti pasitikėjimą bet kokia prekyba internetu, todėl būtina kuo skubiau telkti visas pajėgas, kad būtų užkirstas kelias sukčiauti“, – sako UAB „Senukų prekybos centras“ rinkodaros ir rinkotyros direktorius Rytis Buračas. Jo teigimu, plačiai nuskambėjusi istorija – tikrai ne vienintelė, kai įkurta fiktyvi elektroninė parduotuvė tik išvilioja patiklių pirkėjų pinigus, bet prekių nepristato.
„Tokių parduotuvių veikla – išbandymas mūsų šalies teisėsaugai, nes akivaizdu, jog panašiems nusikaltimams nėra pasiruošta“, – pastebi R. Buračas, pabrėždamas, kad bendrovė „Senukų prekybos centras“, be 66 mažmeninių parduotuvių prekybos tinklo valdanti ir elektroninę parduotuvę E-senukai.lt, reaguodama į šį, prieš kelias dienas paviešintą įvykį, siūlo informacinių technologijų teisinę bazę kuriančioms įstaigoms sudaryti viešai skelbiamą saugių elektroninių parduotuvių registrą, kuriame vartotojai galėtų pasitikrinti dėl įtarimą keliančios parduotuvės veiklos.
R. Buračas pataria, kaip vartotojams patiems vertinti nežinomą elektroninę parduotuvę: „Jei prekės el. parduotuvėje kainuoja keliasdešimt procentų pigiau nei kitur, tai jau pirmasis abejones keliantis požymis“. Jis atkreipia dėmesį, kad įtarimą taip pat turėtų kelti parduotuvės, kurių vardo sritis (domenas) ir parduotuvę administruojanti įmonė įkurti labai neseniai.
„TNS LT“ duomenimis, 2010 m. žiemą Lietuvoje elektroniniu būdu perka 29 proc. 15–74 metų amžiaus internetu besinaudojančių Lietuvos gyventojų. Tai 5 procentiniais punktais daugiau nei praėjusiais metais tuo pačiu laikotarpiu. „Šiuo metu svarbiausia – stiprinti pasitikėjimą elektronine prekyba. Vartotojai turėtų rinktis žinomas ir pripažintas elektronines parduotuves. Ypač tai aktualu dabar, kai vyksta dovanų prieš artėjančias Kalėdas ieškojimo bumas, kad nemalonios istorijos neapkartintų švenčių“, – sako R. Buračas.
Pasaulyje elektroninė prekyba jau seniai įsitvirtino kaip patikimas prekybos būdas. Tyrimų duomenimis, Vakaruose statistinė šeima internetu perka vidutiniškai tris kartus per savaitę, mat elektroninė prekyba išsiskiria patogumu: nėra eilių, galima ramiai namuose apžiūrėti ir palyginti prekes, pirkiniai pristatomi iki durų, o apsipirkti galima visą parą, 7 dienas per savaitę.
UAB „Senukų prekybos centras“ valdo didžiausio asortimento elektroninės prekybos parduotuvę E-senukai.lt. Joje siūlomos prekės, kurias galima rasti ir prekybos centruose „Senukai“.