Nuo šiol paskolas suteikiančios bei mokėjimo atidėjimus taikančios verslo įmonės galės realiu laiku gauti informaciją apie savo skolininkų finansinę būklę, sekti skolų išieškojimo procesą ir nuotoliniu būdu pateikti išieškojimui naujas skolas. Tokią verslui naudingą interneto sistemą sukūrė viena didžiausių Lietuvoje kreditų valdymo ir skolų išieškojimo bendrovė „Sergel“.
„Per sunkmetį „nudegę“ kreditoriai dabar skolina žymiai atsargiau, tačiau naujų skolų vis tiek atsiranda. Todėl vis daugiau įmonių, norėdamos būti ramios, naudojasi mokėjimų priežiūros ir skolų administravimo paslaugomis. „Sergel“ sukurta sistema padės verslui iki 30 proc. efektyviau susigrąžinti negautus apmokėjimus už prekes ar paslaugas, nes skolos išieškojimo procesai vyks sparčiau, o visi duomenys bus iškart atnaujinami ir prieinami per internetą“, – sakė „Sergel“ generalinio direktoriaus pavaduotoja Toma Matutytė-Simutienė.
Kreditoriai, prisijungę prie naujosios „Sergel Online“ sistemos, galės matyti ir analizuoti įvairią informaciją apie skolininkus bei skolų išieškojimo procesą – įsiskolinimų statistiką, likučius, mokėjimus, skolų išieškotojų veiksmus, perduoti išieškojimui naujas skolas. „Sergel Online“ sukurta atsižvelgiant į Lietuvos skolinimosi įpročių specifiką ir sukauptą didesnę nei 10 metų patirtį skolų išieškojimo versle Lietuvoje.
Anot T. Matutytės-Simutienės, jeigu kreditoriui atsiskaitymas vėluoja, būtina nedelsiant reaguoti norint atgauti pinigus ar kreditą. „Praktika rodo, kad kuo vėliau įmonės susirūpina vėluojančiais atsiskaitymais, tuo mažiau šansų yra susigrąžinti skolą. O jeigu sąskaitų apmokėjimas prižiūrimas nuolatos, tikimybė užkirsti kelią beviltiškoms skoloms išauga iki 50 procentų“, - tikino „Sergel“ generalinio direktoriaus pavaduotoja.
Šiuo metu „Sergel“ turimose duomenų bazėse sukaupta daugiau nei 100 tūkstančių įrašų apie juridinių ir fizinių asmenų įsiskolinimus. Ši informacija naudojama siūlant prevencines priemones kredituojančioms įmonėms ar parenkant efektyviausius skolų išieškojimo metodus.