Šiais laikais norėdamas turėti dviratį retas kuris žmogus perka atskiras detales ir jį surinkinėja pats – dviratis perkamas jau sukomplektuotas ir suderintas gamintojo.
Taip pat informacinių technologijų bei telekomunikacijų (ITT) srityje – klientai siekia gauti kuo daugiau paslaugų iš kuo mažiau tiekėjų. Tai padeda taupyti laiką, nereikia rūpintis skirtingų sprendimų, paslaugų tarpusavio derinimu ir galima susitelkti ties pagrindine savo veikla. Optimizacija ir efektyvumo didinimas yra alfa ir omega šiuo ekonominiu laikotarpiu.
Veikia kaip 4 departamentai
Tam, kad galėtų pasiūlyti kelias paslaugas, ITT įmonės turi stambėti – jungtis su bendrovėmis, turinčiomis kitas kompetencijas. Tačiau dėl to neišvengiamai didėja biurokratija, mažėja lankstumas ir auga sąnaudos – didelė bendrovė turi išlaikyti ir paklausias, ir mažiau paklausias paslaugas, kartais netgi subsidijuodamos pastarąsias iš pelningesniųjų sričių.
Kitas būdas – kurti konsorciumus. Lietuvoje tokie dariniai iki šiol dažniausiai būdavo kuriami tik dalyvaujant konkursuose, įgyvendinant didelius projektus. Savo srityse besispecializuojančios bendrovės „IT dizaino sprendimai“, „Telenordi“, „Tenesys“ ir „Zorvidas“ nusprendė žengti žingsnį toliau ir susijungti į ilgalaikį konsorciumą „Unicenter“, kuris teiktų IT infrastruktūros, biuro telekomunikacijų, skambučių centro ir IT projektų valdymo paslaugas.
„Unicenter“ atstovas, bendrovės „Telenordi“ direktorius Laurynas Savickas konsorciumo bendroves prilygina didelės įmonės 4 dideliems departamentams, kurie prisiima visišką atsakomybę už savo veiklos rezultatus ir turi savo biudžetą.
„Reikėtų pažymėti, kad Lietuvoje nedaug įmonių taip valdo savo padalinius, teikiančius skirtingas paslaugas. Tokia struktūra paprastai dirba efektyviau nei tipiškas centralizuotai valdomas ir ribotos atskaitomybės didelės įmonės padalinys“, – sako L. Savickas.
Vieno langelio principas
Tuo pačiu „Unicenter“ konsorciumas atrodo kaip viena kompanija – viena, kelios ar net visos „Unicenter“ paslaugos teikiamos pagal vieną sutartį, sudarytą su bet kuriuo iš konsorciumo narių, taip pat naudojamas vienas informacijos ir techninės pagalbos telefono numeris.
Visa tai įgyvendina „vieno langelio“ principą, kai klientui norint išspręsti rūpimą klausimą, tereikia vieno kontakto su „Unicenter“. Pasak L. Savicko, šis aptarnavimo principas yra išskirtinis „Unicenter“ bruožas.
„Tai yra svarbu, kai klientas perka kelias tarpusavyje susijusias ITT paslaugas ir vienos iš jų sutrikimai gali įtakoti kitą paslaugą, – pabrėžia L. Savickas. – „Vieno langelio“ principu sprendžiant problemas, paprastai sutrumpėja reakcijos, problemų sprendimo laikas, nes nebelieka kaltų ieškojimo kitose įmonėse“. Mažiau laiko sugaišta klientas, daugiau jo gali skirti savo verslui.
Vertina greitį ir patogumą
Bendrovės „ARTAPRO“, plėtojančios „Evolution office system“ projektą, akcininkas Arūnas Tamauskas lankstumą išskiria kaip vieną svarbiausių „Unicenter“ privalumų.
„Tokio lankstumo didelės kompanijos negali pasiūlyti – joms esame vieni iš tūkstančio klientų. Iš „Unicenter“ sulaukiame daugiau dėmesio ir greitai reaguojama į mūsų pageidavimus“, – sakė A. Tamauskas.
Biurų ir darbo vietų nuoma su susijusiomis papildomomis paslaugomis užsiimanti „Evolution office system“ naudoja „Unicenter“ įmonių siūlomas IP telefonijos ir kompiuterių priežiūros paslaugas tiek savo reikmėms, tiek aprūpindama klientus.
Anot jo, labai patogu, kad paslaugos suteikiamos greitai – darbo vietą išsinuomojusiam klientui atskira papildoma IP telefonijos linija su numeriu gali būti suteikta per valandą.
„Manau, kad tokios paslaugos turi gerą perspektyvą, nes klientai visada ieško greičiausių ir patogiausių jam sprendimų. Kadangi turime galimybę užsisakyti kelių rūšių paslaugas iš vieno tiekėjo, supaprastėja ir komunikacija, ir aptarnavimas, ir sąskaitos. Todėl yra labai patogu viską gauti iš vienų rankų“, – sako A.Tamauskas.
Konsorciumas yra lankstesnis
„Didelės įmonės yra drambliai, o čia – žvirblių būrelis, kuris kartu gali sulesti didelį daiktą. Kai nėra to daikto, kiekvienas žvirblis skrenda sau. Toks darinys – konsorciumas yra gyvybingesnis, nes unikalias kompetencijas turinčius smulkios bendrovės gali geriau prisitaikyti“, – sako valdymo konsultacijų bendrovės „Viae Ventus“ konsultantas Tomas Jonušas.
Nedidelė įmonė negali sau leisti profesionalaus marketingo, o susijungusios kelios gali daryti tai bendrai. Susijungusios į konsorciumus nedidelės įmonės gali įgyvendinti didelius projektus, dalintis bendrais resursais, specialistais.
Jis pripažįsta, kad ITT konsorciumai nėra dažnas reiškinys ir tik dabar galime stebėti pradžią tokių susibūrimų. „Unicenter“, anot jo, remiasi vadinamo klasterio principu, kai jungiasi į konsorciumus mažos, specializuotas kompetencijas turinčios bendrovės.
„Nes nedidelėms įmonėms yra du keliai – dirbti didžiųjų subrangovu ir tenkintis trupiniais nuo jų stalo. Arba jungtis į konsorciumus ir patiems imtis didelių projektų. Užsienyje tokia praktika yra labai dažnai naudojama“, – kalba T. Jonušas.