Pastarieji keleri metai iki krizės Lietuvos informacinių technologijų (IT) rinkoje buvo teigiamų pokyčių laikotarpis. Į rinką atėjusios naujos įmonės sugebėdavo greitai įsitvirtinti, užsidirbti ir netgi plėsti veiklą. Tačiau užklupus ekonominei krizei IT verslas pradėjo „buksuoti“. Vos per metus IT verslu užsiimančios bendrovės buvo priverstos atleisti dalį savo darbuotojų, mažinti veiklų apimtis. Tačiau sunkmetis ne visoms IT įmonėms buvo negailestingas. Atvirkščiai – tarptautinės IT bendrovės „DPA programinė įranga“ vadovas Laurynas Truncė teigia, kad krizė – tai galimybė parodyti geriausius savo sugebėjimus, kurių metu įmanoma net verslo plėtra.
Pasak eksperto, ekonominė situacija nulėmė tai, jog verslo poreikiai IT atžvilgiu ženkliai išaugo. Todėl tiek verslo, tiek valstybinis segmentas tikisi tokių sprendimų, kurie duotų greitą ir aiškiai įvertinamą naudą organizacijai. Tokie sprendimai yra vertinami pagal tai, kaip jie įtakoja įmonės veiklą – t.y. ar didiną efektyvumą, ar įtakoja išlaidų sumažėjimą. Ekonominio sunkmečio laikotarpiu pastarasis veiksnys yra ypač svarbus. Be to, kalbama ne tik apie taupymą, bet net ir apie įmonės išgyvenimą. Pavyzdžiui, tokia sritis kaip rezervinių kopijų darymas. Ne kiekviena įmonė pagalvoja, kaip dirbs, jeigu atsitikus nelaimei dings visi jos duomenys. Anot statistikos, tik trečdalis įmonių išgyvena po tokio duomenų praradimo. Kita vertus, čia kaip su draudimu – dauguma tikisi, kad jiems taip neatsitiks. Tuo tarpu kiekvienai įmonei reiktų įsivertinti duomenų praradimo kainą.
„Kaip gerąjį pavyzdį galiu paminėti draudimo bendrovę, kuri, pasirinkusi atitinamus IT saugumo sprendimus, užsitikrino besąlygišką klientų ir partnerių pasitikėjimą. Tai jiems suteikė ir konkurencinį pranašumą – tapo neįmanoma išnešti iš įmonės klientų duomenų bazių,“ – IT sprendimų privalumus vardija tarptautinę patirtį turinčios įmonės vadovas. Kita vertus, jis sako pastebintis, kad IT srityje įmonės vis dar bando sutaupyti vietoj to, kad pasinaudotų atsiveriančiomis galimybėmis. Įmonė, naudodama IT sprendimus, gali valdyti ir standartizuoti įmonės procesus: tiekimą, produkto gamybą, pardavimus, paslaugas, klientų aptarnavimą, kontroliuoti kasdienių procesų eigą, laiku pateikti ataskaitas vadovybei, užtikrinti informacijos konfidencialumą, pasiekiamumą ir korektišką saugojimą.
Visuomenėje egzistuoja nuomonė, kad Lietuvos IT rinka yra perpildyta programinės įrangos pardavėjų. Tačiau L. Truncė tikina, jog problema slypi ne jų kiekybėje, bet požiūryje į savo darbą. „Daugelis programinės įrangos pardavėjų į savo verslą žiuri tik kaip į „dėžučių pardavimą“. Tokio pardavimo metu klientui nesistengiama atskleisti parduodamo sprendimo pridėtinės vertės. Dažniausiai po įvykusio sandėrio pardavėjas tiesiog pradingsta, o klientas paliekamas vienas su ką tik įsigytu sprendimu, kurio veikimo principai jam iki galo dar nėra aiškūs,“ – nusivylimo ir galimo nepasitikėjimo IT produktais priežastis vardijo L. Truncė. – „Todėl mūsų įmonės regima perspektyva, švelniai tariant, kiek kitokia – išlikti kompetentingais patarėjais IT srityje ir plėsti klientų ratą. Žinoma, technologijos neišspręs visų kliento vidinių problemų – žmonės ir kultūra liks įmonės atsakomybėje. Tačiau IT profesionalai gali ir konsultuoti, todėl veikiant kartu klientui su IT įmone galima pasiekti maksimalaus rezultato.“