Informacinių technologijų (IT) bendrovė „Etalinkas“ įsidiegė IT paslaugų valdymo vadybos sistemą pagal ISO/IEC 20000 standartą ir gavo tai patvirtinantį sertifikatą. Tai pirmoji Lietuvos įmonė, kuriai suteiktas toks sertifikatas. Įvertinimą atliko ir sertifikatą išdavė didžiausia Lietuvoje nepriklausoma sertifikavimo įstaiga „Bureau Veritas Lit“.
„Sertifikuoti vidinius įmonės veiklos procesus pagal visame pasaulyje pripažįstamą standartą nusprendėme siekdami padidinti savo konkurencingumą rinkoje. Be to, artimiausiu metu planuojame tarptautinę paslaugų plėtrą, todėl sertifikatas suteiks daugiau pasitikėjimo mumis partneriams ir klientams tiek Lietuvoje, tiek užsienyje“, – IT įmonės „Etalinkas“ vadovas Egidijus Biknevičius.
Pasak E. Biknevičiaus, pagal tarptautinio standarto reikalavimus vykdoma veikla leis tinkamai tvarkyti vidinius įmonės procesus, remiantis geriausiomis šios srities praktikomis. Tai didina produktyvumą, mažina sąnaudas, o mūsų klientams padeda greičiau pasiekti rezultatų.
ISO/IEC 20000 standartas, sukurtas remiantis geriausiomis pasaulinėmis praktikomis padeda įmonėms patobulinti ir optimizuoti IT procesus bei užtikrina, kad IT paslaugų teikimas būtų aukštos kokybės ir nuosekliai kontroliuojamas. Šiuo standartu savo veikloje remiasi tiek IT įmonės, teikiančios paslaugas išoriniams klientams, tiek IT skyriai, aptarnaujantys vidinius vartotojus.
Pasak sertifikavimo bendrovės „Bureau Veritas Lit“ sertifikavimo pardavimų vadovo Aino Arust, pasaulyje poreikis atsirasti būtent IT paslaugoms pritaikytam vadybos standartui kilo dėl IT paslaugų specifikos ir sudėtingumo. Pavyzdžiui, įmonės, perkančios IT programavimo paslaugas, susiduria su iššūkiu – kaip pasirinkti tinkamą IT paslaugų teikėją, kuris ne tik sukurtų reikalingą programą, bet ir sugebėtų tinkamai ją aptarnauti per visą naudojimosi laikotarpį.
ISO/IEC 20000 standartas apima pagrindinius procesus, pradedant aptarnaujančio personalo atsiskaitymu vadovybei, IT paslaugų biudžeto sudarymu bei apskaita ir baigiant informacijos saugumu, tiekėjų, incidentų ir pokyčių valdymu.
„Tai savotiška tarptautiniu mastu pripažinta įmonės vizitinė kortelė. Bendrovei, taikančiai plačiai pripažintą standartą, lengviau įtikinti tiek vietinius, tiek užsienio klientus bei verslo partnerius įmonės galimybėmis ir sugebėjimais patenkinti jų poreikius. Išduotas sertifikatas įrodo, kad įmonėje veikia mechanizmas, padedantis užtikrinti, kad teikiamos IT paslaugos atitiktų kliento reikalavimus“, – teigia A. Arust.
Tarptautinio IT paslaugų valdymo forumo duomenimis pagal ISO/IEC 20000 standartą visame pasaulyje buvo sertifikuota apie 500 įmonių, iš jų – tik trys Baltijos šalyse.