Diskusijos apie verslą internete „FaceBook“ portale
Socialiniame tinkle „FaceBook“ įkurta grupė pavadinimu „Ar verta?“ jau porą mėnesių vysto diskusijas internetinio verslo temomis.
Pagal „Gemius Audience“ 2010 m. sausio mėn. statistiką, Lietuvoje internetu naudojasi 1 490 000 šalies gyventojų. Šiandien elektroninių parduotuvių užregistruota daugiau negu 800. Ar verta manyti, kad visi pusantro milijono Lietuvos interneto vartotojų ir apsilanko šiose e. parduotuvėse? Kitas aktualus klausimas – o kiek iš tikrųjų lankytojų prekes ar paslaugas įsigyja internetu? Kaip teigia daugumos e. parduotuvių savininkai – apytiksliai tik 1 % žmonių, užsukusių į internetinę parduotuvę, joje įsigyja prekes.
Žvilgsnis į interneto verslą per „rožinius akinius“
Verslininkai nori matyti dideles e. komercijos galimybes Lietuvoje. Panagrinėkime keletą priežasčių, kodėl Lietuvos verslininkai įsivaizduoja, kad perkėlę verslą į internetą, gaus didelį pelną.
- „Kiti jau prekiauja internetu, kodėl aš neturėčiau“ – mano dažnas verslininkas.
- Atlikus „vietines apklausas“ – „Paklausiau kelių draugų, giminaičių ir kolegų ar jie pirks ir sulaukiau teigiamo atsakymo. Kadangi viską apie internetinį verslą „žinau pats“, įkursiu savo e. parduotuvę“.
- „Reiktų turėti savo e. parduotuvę, nes visi mano konkurentai ją turi“.
- „Aš esu protingesnis už savo bankrutavusį konkurentą, padarysiu geriau“.
- „Reikia taupyti t.y reorganizuoti verslą – uždarysiu parduotuvę ir įkursiu e. parduotuvę, bus pigiau, nereikės mokėti nuomos, mažiau išleisiu darbuotojų atlyginimams, sumažinsiu mokesčius“.
- „Amerikoj tai puikiai veikia, Lietuvoje to niekas dar nebandė, man tikrai pavyks“.
Verslininkai interneto pasaulį mato per „rožinius akinius“ – mano, kad visi nori pirkti internete, dėl to ir savo verslą turi perkelti į internetą, tik realybėj nežino, kiek žmonių iš tikrųjų perka internetu ir kokį potencialą turi atskira interneto rinka.
Tačiau dažniausiai, atsidarius interneto parduotuvę ir pamačius lankytojų ir pardavimų statistiką – kalta lieka tik IT įmonė, kuri šią parduotuvę internete suprojektavo.
Neįvertinus interneto rinkų potencialo bankrutuoja dauguma interneto verslų
Užduokite sau klausimą – ar Jūs viską įvertinote, prieš perkeldami savo verslą į internetą? Dažnai, staiga kilęs sumanymas įkurti e. parduotuvę, nėra toks vykęs, nežinant, ar rinka, kuriai siūlote prekes ar paslaugas yra subrendusi pirkti internetu. Ar tikrai įvertinote rinkos dydį internete prieš įkurdami dar vieną e. komercijos portalą?
Statistika teigia, kad iš 100 sukurtų interneto verslų 90 bankrutuoja ar nutraukia savo veiklą per pirmus metus. Skaičiai bauginantys. Tačiau ar verta tikėtis, kad internetas išspręs visas Jūsų verslo problemas, jei tiksliai jo neįvertinote. Bet ar daug verslininkų Lietuvoje žino būdus, kaip vertinti interneto verslo potencialą. Kaip paskaičiuoti rinkos poreikius internete? Kokia masė pirkėjų gali susidomėti naujai įkurtos e. parduotuvės prekėmis ar paslaugomis internete? Prieš kurdami pagalvokite - ar verta?