Lietuvos televizorių gamintojai džiaugiasi augančiomis Europos rinkomis. Praėjusiais metais europiečiai nupirko 5 mln. daugiau televizorių nei 2008-aisiais.
Tiesa, lietuvaičiai prie šių skaičių esą menkai prisideda. Beje, ir užsienyje gamintų televizorių gyventoja strimgalviais pirkti nepuola, nors pagyvėjimas esą juntamas.
Šiemet, anot „Šiaulių tauro televizoriai“ atstovų, vėjas pučia į jų bures. Pirmojo ketvirčio pardavimai beveik trečdaliu didesni nei praėjusių metų tą patį laikotarpį, o ir antrasis ketvirtis nežada būti prastesnis.
Esą nors televizorių kainos pasaulinėje rinkoje 2009-aisiais sumenko vidutiniškai penktadaliu, tačiau išaugę pardavimai šį trūkumą kompensavo. Skaičiuojama, kad praėjusiais metais visoje Europoje gyventojai nupirko 5 mln. daugiau televizorių ir pardavimai išaugo iki 38 mln. vienetų.
Tad augant paklausai netrūksta ir darbo, jo turima keliems mėnesiams į priekį, nors įmonė Lietuvoje parduoda vos 3 procentus pagaminamos produkcijos. Tiesa, šiais metais bendrovei gaminusiai vidutinės ir aukštesnės kategorijos gaminius eksportui teks atsižvelgti į tai, kad Europos pirkėjai nori kuo pigesnių televizorių.
„Ruošiamės pasiūlyti pirkėjams galimybę pasirinkti. Sakysim, televizorių su pilnu ar prašmatniu funkcijų rinkiniu arba paprastesnį, su ne tokiu dideliu funkcijų rinkiniu. Tai gali atpiginti gaminį 10–12, o kai kuriais atvejais netgi ir 15–18 dolerių“, – teigia įmonės „Šiaulių tauro televizoriai“ generalinis direktorius Rimantas Žukauskas.
Tuo metu Lietuvos televizorių pardavėjai optimizmu netrykšta. Pernai rinka traukėsi, o ir šiemet situacija kol kas nėra iš geriausių. Vienas didžiausių šalies buities technikos ir elektronikos parduotuvių tinklas „Elektromarkt“ sako, kad pirmuosius tris šių metų mėnesius prekyba buvo vangoka ir tik balandį televizorių pardavimai šoktelėjo nuo 10 iki 20 procentų.
Anot pardavėjų, to ir reikėjo tikėtis. Lietuvos gyventojai ruošiasi analoginės televizijos išjungimui ir nenorėdami likti be programų, suskubo ieškotis imtuvų, priimančių skaitmeninį signalą. Labiausiai perkamas vidutinis segmentas – televizoriai, kainuojantys nuo 600 iki 1500 litų.
„Pirkėjus labai veikia charakteristikos, labai žiūri į skaitmeninį imtuvą, į vidų, kad nereikėtų pirkt jokių papildomų prietaisų. Dažniausiai renkasi LCD, žiūri, kad kuo mažesnės energijos sąnaudos. Žmonės šiemet labai taupo“, – pastebi „Elektromarkt“ parduotuvės direktorius Konstantinas Kalašnikas.
Gamintojų teigimu, ir šiemet televizorių paklausa Europos rinkose turėtu augti, tad darbo netrūks. Tuo metu pardavėjai sako augimo neplanuojantys ir viliasi, kad pardavimai išliks bent tokie patys.