Sėkmingai veikusi IT įmonė neatlaikė sunkmečio. UAB „ITE Iterija RIJA“ bankroto byla užregistruota 2010 m. vasario mėn. 8 d.
Kompanija savo veiklą pradėjo dar 1999 metais ir per savo veiklos gyvavimą, įgyvendino nemažai projektų, ypač viešajame sektoriuje. UAB „Iterija“ diegė ir vystė administravimo ir dokumentų valdymo sistemą – Kontorą, kurią turi įsigiję ir naudoja valstybės bei savivaldybių institucijos, verslo įmonės, visuomeninės organizacijose.
Pagal šiandien galiojančius Lietuvos vyriausybės teisinius aktus, viešosios institucijos interesantus privalo aptarnauti „Vieno langelio“ principu, o taip pat vyriausybė yra įpareigojusi viešąsias institucijas įpareigoja laikytis elektroninės valdžios įgyvendinimo reglamentų. Šie aktai numato, kad viešosios įstaigos viešąsias paslaugas privalo teikti ne žemesniu nei IVPK apibrėžtu 3 elektronizavimo lygiu, o taip pat nuo 2010 gruodžio 1 dienos interesantų užklausas priimti naujuoju Archyvų Departamento patvirtintu ADOC 1.0 formatu.
Šių reikalavimų įgyvendinimas reiškia, kad institucijos turi atnaujinti savo turimas dokumentų valdymo sistemas, jose turi būti įdiegtas kvalifikuotas elektroninio parašo formatas, atitinkantis LR Archyvų departamento patvirtintas taisykles, atlikti kiti technologiniai pakeitimai.
UAB „Iterija“ paskelbus apie bankroto bylą, institucijos bei įstaigos, dar prieš daug metų įsigijusios „Kontora“ sprendimą, šiandien atsidūrė nepavydėtinoje situacijoje. Įmonę likvidavus, nelieka galimybės sprendimą atnaujinti ir adaptuoti pagal besikeičiančius poreikius ir keliamus reikalavimus.
Tad kyla natūralus klausimas, kas dabar užsiims ir rūpinsis „Kontora“ įdiegtų sprendimų atnaujinimu bei priežiūra? Ar tai reiškia, kad Lietuvos piliečiai dar ilgai lauks viešųjų paslaugų teikimo elektroniniu būdu ir valdžios įstaigų teikiamų paslaugų modernizavimo?