Žiniomis grįstas verslas, kurio dėka mokslinių tyrimų rezultatai virsta rinkoje paklausiais produktais ar paslaugomis, yra prioritetinė ES šalių politikos kryptis. Toks verslas prisideda prie kiekvienos ekonomikos konkurencingumo didinimo ir yra pagrindinis Lisabonos strategijos tikslų siekimo įrankis. Tačiau Lietuvoje tokio pobūdžio verslas dar tik vystosi.
Yra atlikta daugybė studijų, akcentuojančių, kad verslumo gebėjimų ir žinių trūkumas yra pagrindiniai trikdžiai, neleidžiantys tyrėjams pradėti savo verslo arba paskatinti efektyvesnį mokslo žinių ir sukurtų rezultatų pritaikymą versle. Remiantis Statistikos departamento, Ekonomikos augimo veiksmų programos ir kitų tyrimų duomenimis, šiuo metu Lietuvoje yra sukurti beveik visi Nacionalinės inovacijų sistemos elementai, tačiau pati sistema praktiškai neveikia dėl pernelyg silpnų ir neefektyvių ryšių tarp sistemos elementų. Kita vertus, verslas nepakankamai naudojasi MTEP rezultatais, sukurtais mokslo ir studijų sistemoje ir nepakankamai bendradarbiauja su mokslo institucijomis.
Bendradarbiavimą galima stiprinti didinant verslo žinojimą apie mokslinių tyrimų galimybes, o taip pat didinant mokslo srityje dirbančių speciastų žinojimą apie verslo poreikius ir stiprinant jų gebėjimus pateikti mokslinių tyrimų rezultatus paprastesne, platesniam visuomenės ratui supranta kalba.
Mokslininkų verslumo didinimas neturėtų būti suprantamas vien tik tiesiogine prasme - kaip skatinimas kurti savo verslo įmones ir „mesti“ darbą universitetuose ar mokslinių tyrimų institutuose. Mokslininkams verslumo gebėjimai būtini pirmiausia tam, kad jie gebėtų tinkamai ir efektyviai bendradarbiauti su verslo įmonėmis kuriant žinioms imlius produktus ir technologijas.
Be EŽIO iniciatyvos Lietuvoje, viena iš naujausių tarptautinų iniciatyvų šioje srityje - Kauno regioninio inovacijų centro vykdomas tarptautinis projektas „ReMark“: „from Research to Market“ (Nuo tyrimų iki rinkos). Šios iniciatyvos pradžioje buvo atlikta mokslininkų apklausa Lietuvoje, Slovakijoje, Kipre ir Suomijoje. Apklausos metu paaiškėjo, kad jiems labiausiai trūksta žinių ir gebėjimų, susijusių su žinių valdymu, verslo idėjos kūrimu ir vystymu, verslo plano parengimu, rizikos vertinimu ir valdymu ir kt.
„ReMark“ iniciatyvoje tarptautiniai partneriai intensyviai dirba, kurdami mokymo modulių paketą žinių perkėlimo, verslo pradžios, verslo teisės ir finansų valdymo, rinkodaros, rizikos vertinimo ir kitomis aktualiomis temomis. Pasak projekto koordinatorės, Kauno regioninio inovacijų centro direktorės Birutės Velykienės, parengtas mokymų paketas padės užpildyti verslumo mokymų,