Šį mėnesį Vokietijos kompanija „Daimler AG“ sujungė savo jėgas su Kinijos automobilių gamintoja BYD ir, palaikoma milijardieriaus investuotojo Warren'o Buffett'o, sieks sukurti didžiausiai pasaulyje transporto priemonių rinkai – Kinijai – skirtą elektromobilį.
Kinijos automobilių gamintojas BYD, nemažą dalį investicijų skiriantis ir aplinkai draugiškiems automobiliams bei jų infrastruktūros plėtrai, turi daug didesnių ambicijų nei vien tik savo prekės ženklo pristatymas Šiaurės Amerikoje. Jei šiai įmonei viskas klostysis taip, kaip ji tikisi, iki 2025 m. ji taps didžiausia pasaulyje automobilių gamintoja, rašo „Automobilemag.com“.
Šiam tikslui pasiekti BYD turės peršokti per labai aukštą kartelę, nes įmonė įsikūrė vos prieš septynerius metus ir turi labai stiprių konkurentų. Nenugalimas dabartinių pardavimų lyderis yra „Toyota“. Šis automobilių gamintojas 2009 m. pardavė 7,81 mln. automobilių. „Volkswagen“ taip pat užsibrėžęs ne mažiau ambicingą tikslą – tapti automobilių pramonės lyderiu dar 2018 m.
Dabartiniu metu gaminamas „BYD F3DM“ hibridinis automobilis. |
---|
Tačiau nors BYD skaičiai ne tokie iškalbūs, jie auga. Praėjusiais metais šis automobilių gamintojas pardavė 440 tūkst. automobilių – t.y. dvigubai daugiau nei 2008 m. Populiariausias šios bendrovės automobilis – „F3“. Jo pardavimai sadaro 60 proc. visų įmonės parduodamų automobilių. BYD tikisi, kad susidomėjimas šiuo modeliu dar padidės, kai dar šiais metais ji rinkai pristatys hibridinę šio automobilio versiją.
Šis naujas pasiūlymas vartotojams, kartu su šiais metais Europos rinkai ketinamais pristatyti dviem naujais modeliais, gali iš tiesų prisidėti prie nemažo BYD augimo 2010 m. Bendrovė tikisi, kad jos pardavimai 2010 m. sieks 800 tūkst. vienetų. Kai kurie analitikai teigia, kad tai yra labai realu. „BYD negalima nuvertinti“, – įsitikinęs „JPMorgan Chase“ analitikas Charles Guo. – „Jei Kinijos automobilių rinka šiais metais padidės 10 proc., BYD pardavimai paaugs mažiausiai 40-50 proc. Net ir 60 proc. padidėję pardavimai yra nemaža tikimybė“.
Pagal naująjį sandėrį, „Daimler“, antrasis pasaulyje pagal dydį prabangių automobilių gamintojas, pasidalins technologijomis su BYD kompanija, tikintis laiku pristatyti rinkai naują elektromobilį. Nesunku numatyti, kodėl šis sandoris sujudino finansininkus. Elektromobiliai šiuo metu užima mažiau nei 2 proc. pasaulinės automobilių rinkos, tuo tarpu „LimeStreet Capital“ generalinis direktorius Steve'as Bartrop'as teigia, kad „investuotojai gali neįvertinti augimo potencialo“.
Investuotojams atsiveria galimybės dviejose svarbiausiose srityse – tai vario ir ličio pramonė. Elektromobilių plėtra gali sumažinti naftos vartojimą, o tai reikštų „sveikesnį“ JAV prekybos balansą, mažesnį poveikį globalioms naftos kainoms ir potencialiai mažesnį visuotinį atšilimą. Investuotojams elektromobiliai žada vario suvartojimo augimą. Šiuo metu dauguma įprastų automobilių turi nuo 22 kg iki 28 kg vario bei vario lydinių, tuo tarpu elektromobiliuose bei hibridiniuose automobiliuose šis kiekis maždaug du kartus didesnis. Automobilių gamintojai visame pasaulyje sunaudoja nuo 50 mln. kg iki 55 mln. kg vario per metus. Planuojama, kad šis kiekis 2020 metais išaugs iki 70 mln.
Kaip smarkiai plėsis rinka? „Automobilių industrija planuoja 10 proc. skverbtį 2020 metais, tačiau mes laukiame, kad ji gali būti didesnė“, teigia Bartrop. Pirmasis serijinis elektromobilis „smogs“ JAV rinkai gruodžio mėn., kuomet bus pateiktas „Nissan Leaf“, penkiavietis vidutinės klasės šeimyninis elektromobilis, tarp akumuliatoriaus pakrovimų galintis nuvažiuoti 150km atstumą. Beveik tuo pačiu metu „General Motors“ pristatys hibridinį „Chevrolet Volt“, kuris maitinamas elektros baterijomis galės nuvažiuoti 65km, o pačioms baterijoms įkrauti (esant tokiam poreikiui) bus naudojamas nedidelis vidaus degimo variklis. Iš hibridinių automobilių šiuo metu plačiausiai naudojamas hibridinis automobilis „Toyota Prius“, o nuo rugsėjo mėn. ribotos apimties prekybą elektromobiliais „MiEV“ pradės kompanija „Mitsubishi“. „Nissan“ planuoja pradėti prekybą „Leaf“ 2012 metais.