Viena didžiausių Lietuvoje kompiuterinės įrangos gamybos ir prekybos bendrovių BMS per devynis 2005 metų mėnesius gavo 58,7 mln. litų pajamų – 32 proc. daugiau nei tuo pačiu 2004 metų laikotarpiu (44,36 mln. litų).
„Pagrindinė apyvartos augimo priežastis – šiemet itin išaugusi nešiojamųjų kompiuterių paklausa. Pardavimai augo, kadangi šiais metais gerokai išplėtėme mūsų parduotuvių geografiją – jau turime 18 prekybos taškų visoje Lietuvoje. Be to, neseniai atidarytas logistikos centras leidžia sklandžiai ir greitai aptarnauti mūsų turimas parduotuves“, – komentavo BMS direktorius Artūras Afanasenka.
Per tris šių metų ketvirčius nešiojamųjų kompiuterių parduota net 2,8 karto daugiau nei tuo pačiu 2004 m. laikotarpiu. Šiais metais nešiojamieji kompiuteriai pasiekė net 33 proc. visų BMS parduotų kompiuterių (2004 m. jų dalis sudarė 14,8 proc.). Pasak BMS vadovo, visos šalies kompiuterių rinkos augimas sudarė apie 10 proc.
„Nors pastaruoju metu, kylant dolerio kursui, kompiuterinės įrangos kainos stabilizavosi, vis dėlto palyginti su praėjusiais metais, pastebimas ženklus atskirų komponentų, ypač skystųjų kristalų panelių, atpigimas. Tai lėmė nešiojamųjų kompiuterių kainų sumažėjimą“, – teigė A. Afanasenka.
BMS vadovas prognozuoja, kad nešiojamieji kompiuteriai ir toliau išstūminės stacionariuosius iš rinkos. Panašios tendencijos pastebimos ir monitorių rinkoje, kur skystųjų kristalų monitoriai vis dažniau keičia kineskopinius.
„Pastebime, kad pirkėjai dažniau renkasi ir multifunkcinius spausdinimo įrenginius nei rašalinius spausdintuvus. Be to, prie BMS pardavimų augimo prisidėjo ir vis labiau populiarėjantys bei tobulėjantys MP3 grotuvai, delniniai kompiuteriai“, – sakė A. Afanasenka.