Nuo šių metų balandžio 1 d. Lietuvoje nedarbingumo, nėštumo ir gimdymo atostogų pažymėjimai bus išduodami tik per elektroninę „Sodros“ sistemą. Gydytojams pažymėjimus teks patvirtinti elektroniniu parašu, kurį jie galės įsigyti ir juo naudotis nemokamai. Tokią galimybę gydytojams pasiūlė telekomunikacijų bendrovė „Bitė“. Tai leistų sutaupyti daugiau nei 1 mln. litų „Sodros“ lėšų.
Nutarimą asmens sveikatos priežiūros įstaigoms išduoti nedarbingumo, nėštumo ir gimdymo atostogų pažymėjimus tik per elektroninę „Sodros“ sistemą praėjusiais metais priėmė Lietuvos Vyriausybė. Valstybinio socialinio draudimo fondas yra įpareigotas gydymo įstaigoms kompensuoti išlaidas elektroninio parašo įrangai įsigyti.
„Sodros“ duomenimis, Lietuvoje yra apie 11 tūkst. gydytojų, turinčių teisę išduoti pažymėjimus. Vyriausybės nutarime numatyta iš „Sodros“ biudžeto sveikatos priežiūros įstaigose dirbantiems specialistams skirti iki 100 litų el. parašo įrangos įsigijimui. Visa kompensacijų elektroniniam parašui suma gali siekti daugiau nei milijoną litų per metus.
„Pasinaudojus „Bitės“ pasiūlymu „Sodros“ lėšos bus sutaupytos ir tokių kompensacijų neprireiks. Valstybinė institucija šiuos pinigus galės panaudoti kitoms savo reikmėms“, – sakė Fred Hrenchuk, „Bitės“ grupės generalinis direktorius.
Įsigyti „Bitės“ mobiliojo elektroninio parašo paslaugą bus galima artimiausiame „Bitės“ salone, kuriame įprastinė SIM kortelė bus pakeista į el. parašo SIM kortelę. Įprastai el. parašo užsakymui taikomas 15 Lt mokestis ir mėnesinis 1 lito mokestis už naudojimąsi. Gydytojai nemokamai užsisakyti ir naudotis „Bitės“ elektroniniu parašu gali salone pateikę gydytojo pažymėjimą arba licenciją. Šia paslaugą gali užsisakyti ir pavieniai gydytojai, ir organizuotos grupės iš sveikatos priežiūros įstaigų.
Specialus „Bitės“ mobiliojo elektroninio parašo pasiūlymas gydytojams galios iki šių metų gegužės 1 dienos.
Gydytojai „Bitės“ mobiliuoju elektroniniu parašu galės ne tik tvirtinti pacientų pažymėjimus, bet ir valdyti asmeninę informaciją internete. Naudojantis elektroniniu parašu žmonės gali tvarkydami finansus per elektroninės bankininkystės sistemas, tvirtindami duomenis, teikiamus Valstybinėje mokesčių inspekcijoje, Elektroniniuose valdžios vartuose, Registrų centre, Vilniaus ir Kauno savivaldybių svetainėse ir kituose portaluose.