Lietuvos gyventojai iš įmonių tikisi atvirumo – daugiau nei pusei jų (58,3 proc.) yra svarbu dalyvauti dialoge su bendrovėmis dėl jų paslaugų ir produktų, o beveik trečdalis (32 proc.) respondentų norėtų įsitraukti ir į pačių produktų kūrimą. Tai atskleidė „Omnitel“ mobilumo tendencijų tyrimas, kurį bendrovė atlieka kasmet, siekdama išsiaiškinti, kaip keičiasi gyventojų vartojimo įpročiai Lietuvoje.
„Teoriškai tokia situacija palanki abiem pusėms. Nesvarbu, kokias paslaugas teikia ar produktus gamina, įmonės gali gauti tiesioginį atsaką iš savo klientų, o šie – išsakyti savo poreikius, jaustis išklausomi. Tokie klientai yra lojalesni. Tačiau praktikoje patenkinti tokius vartotojų lūkesčius įmonėms gali būti didelis iššūkis,“ – teigė „Omnitel“ komunikacijos vadovas Darius Maikštėnas.
Vartotojai įmonėms kelia vis didesnius reikalavimus bendravimui. Aštuoniems iš dešimties apklaustųjų svarbu greitai gauti atsakymą, bendrauti asmeniškai, turėti kuo įvairesnių būdų susisiekti – telefono ir el.pašto nebepakanka. Nuo šių bendravimo ypatumų priklauso pasitikėjimas bendrovėmis.
Tuo tarpu apklausti įmonių atstovai sako ir kitąmet pirmenybę teiksiantys vienkrypčiams bendravimo su vartotojais būdams – naujienlaiškiams, įmonės interneto svetainei.
2009-uosius galima vadinti esminio socialinių tinklų lūžio metais. Tyrimas atskleidė, kad socialiniais tinklais, tokiais kaip „Facebook“, „Youtube“, „One.lt“, „Draugas.lt“ ir pan., jau aktyviai naudojasi daugiau nei pusė (53,4 proc.) visų šalies internautų. Tačiau tik 16,5 proc. iš tų, kurie naudojasi socialiniais tinklais, norėtų ten bendrauti su įmonėmis. Akivaizdu, kad vartotojai šią erdvę laiko asmenine. Bendrovės taip pat dar tik mėgina atrasti tinkamus bendravimo socialiniuose tinkluose būdus – kaip bendravimo su vartotojais kanalą juos įvardija kas dešimtas sprendžiamą balsą turinčių įmonių atstovų.
Įdomu tai, kad būdami imlūs šiuolaikinėms technologijoms, reikliausi aptarnavimui ir labiausiai norintys įsitraukti į produktų kūrimą, 18-25 m. amžiaus respondentai mažiausiai linkę į savo asmeninę erdvę socialiniame tinkle įsileisti bendroves – tik 11,7 proc. Beje, juos taip pat sunkiausia paveikti tiesiogine reklama, nes sako patys apsirūpinantys informacija apie produktus, paslaugas, kainas, o savo potyrius ir nuomonę aktyviai skleidžiantys kitiems.