Elektroninėje erdvėje naudojama virtuali valiuta yra realių pinigų ekvivalentas, nusprendė Pietų Korėjos Aukščiausiasis teismas. Pasak specialistų, šis precedentas ilgainiui gali turėti teisinių pasekmių ir kitose pasaulio šalyse.
P. Korėjos Aukščiausiasis teismas išaiškino, kad įvairiuose interneto žaidimuose ir paslaugose naudojama virtuali valiuta yra realių pinigų ekvivalentas ir gali būti laisvai į juos keičiama, pranešė dienraštis „The Korea Times“.
Pasak šios šalies teisininkų ir kompiuterinių žaidimų ekspertų, toks teisinis precedentas turėtų gerokai prisidėti prie internetinių žaidimų ir kitų virtualių pramogų plėtros, nes atkreips ne tik prasiblaškyti, bet ir užsidirbti norinčių žmonių dėmesį.
P. Korėjos Aukščiausiasis teismas nagrinėjo dviejų kompiuterinių žaidimų entuziastų, iš populiaraus internetinio žaidimo „Lineage“ virtualios valiutos keitimo uždirbusių apie 20 mln. vonų (maždaug 17 700 JAV dol.). Jie „Lineage“ virtualiame pasaulyje uždirbtus „Aden“ vadinamus pinigus keitė į P. Korėjos valiutą: už 1 mln. „adenų“ jie imdavo 8 tūkstančius vonų.
2008 m. šiuos žaidėjus nuteisė pirmosios instancijos teismas, skyręs jiems 2 ir 4 mln. vonų baudas. Be to, teismas uždraudė virtualių pinigų keitimą į realius. Tačiau vėliau apeliacinis teismas panaikino tokį nuosprendį, o Aukščiausiasis padėjo tašką šioje byloje.
Apeliacinio teismo teisėjas Min Il-youngas pareiškė, kad keisti kompiuteriniuose žaidimuose uždirbtus virtualius pinigus į grynuosius turi būti draudžiama tik tais atvejais, kai jie įgyjami internete žaidžiant azartinius žaidimus, pavyzdžiui, pokerį.
Galutinis tesimo sprendimas sukėlė prieštaringą reakciją, pastebi dienraštis. Pavyzdžiui, vieni, kaip ir Dankuko universiteto profesorius Chung Hae-sangas, mano, kad toks teismo sprendimas atveria šviesesnę perspektyvą P. Korėjos kompiuterinių žaidimų pramonei, kurios plėtrą iki šiol varžė griežtos reguliavimo taisyklės. Kiti, tarp jų įvairios visuomeninės organizacijos ir moksleivių tėvai, tvirtina, kad virtualių pinigų „įteisinimas“ taps bloga paskata jaunajai kartai.
Analitikų teigimu, 2008 m. įvairių virtualių valiutų, naudojamų P. Korėjoje, apimtis viršijo 1 trilijoną vonų ir toliau sparčiai auga. Toks P. Korėjos Aukščiausiojo teismo sprendimas, teisės ekspertų manymu, gali tapti rimtu precedentu ir kitoms šalims, kuriose sparčią internetinių žaidimų verslo plėtrą riboja įvairūs teisės aktai. Internetinių pramogų verslas jau tampa svarbia daugelio šalių ekonomikos šaka: pavyzdžiui, Kinijoje pajamos iš internetinių žaidimų jau siekia beveik 3 milijardus dolerių per metus.