Didžioji dalis Europos verslininkų komandiruočių metu dirba savo viešbučio kambaryje, restoranuose ir kavinėse, o mažiausiai mėgiami laikinieji keliaujančių verslininkų biurai yra oro uostai.
Tokius Europos smulkiojo ir vidutinio verslo atstovų įpročius atskleidė IT sprendimų kompanijos „Hewlett-Packard“ (HP) užsakymu Didžiojoje Britanijoje, Prancūzijoje, Vokietijoje, Olandijoje ir Belgijoje šią vasarą atliktas tyrimas.
Viešbučius neatidėliotiniems darbams išvykoje renkasi net 67 proc. respondentų, restoranus ir kavines – atitinkamai 8 ir 6 proc., oro uostus – vos 4 procentai. Svarbiausias kriterijus, pagal kurį keliaujantys verslininkai renkasi vietą darbui, yra galimybė naudotis interneto ryšiu.
HP marketingo vadovo Baltijos šalims Roberto Vingrio teigimu, Lietuvoje veikia daugiau nei 30 bevielio interneto zonų („HotSpot“). Latvijoje tokių yra įrengta maždaug pusantro šimto, Estijoje – daugiau nei 570 zonų.
„Lietuvoje „HotSpot“ zonos dažniausiai būdavo diegiamos viešbučiuose ir oro uostuose, o šiuo metu jų jau esama visų didžiausių miestų centrinėse gatvėse. Jos skirtos nebe tik keliaujantiems verslininkams, bet ir aktyviems miesto gyventojams“, - teigė R.Vingrys.
HP tyrimo duomenimis, per paskutinius 12 mėnesių verslo reikalais keliavo net 71 proc. smulkiojo ir vidutinio verslo atstovų Europoje. Didžiausi keliautojai yra olandų verslininkai – net 66 proc. jų nuolat vyksta į verslo komandiruotes. Aktyvūs ir kitų šalių atstovai – nuolat keliauja 41 proc. belgų, po 33 proc. vokiečių ir britų bei 31 proc. prancūzų.
Tyrimas taip pat atskleidė, kad komandiruočių metu verslininkai norėtų skirti laiko ne tik verslui, bet ir artimesniam susipažinimui su šalimi. Laisvalaikiui, kaip ir darbui, svarbią informaciją jie taip pat pageidautų rasti internete. Daugiau nei pusės respondentų teigimu, galimybė skirti daugiau laiko šioms reikmėms labai padidintų jų darbo produktyvumą.
Net 86 proc. apklaustųjų buvo įsitikinę, kad žymiai geriau išnaudoti komandiruotės laiką ir daugiau jo skirti susipažinimui su šalimi jiems leistų bevielis ryšys ne tik viešbučiuose, bet ir miesto centre. Labiausiai verslininkams trūksta informacijos apie miestuose jau veikiančius „HotSpot“, bevielio interneto zonas.
HP užsakyto tyrimo metu bendrovė „Benchmark Research Ltd“ liepos mėnesį apklausė per 500 Didžiosios Britanijos, Prancūzijos, Vokietijos, Olandijos ir Belgijos smulkiojo ir vidutinio verslo atstovų.