Po beveik metus trukusio ginčo tarp „Burger King Corporation“ bei Rumunijoje registruotos įmonės dėl teisių į domeno vardą su lietuviška pabaiga burgerking.lt, jis buvo perleistas ir užregistruotas „Burger King Corporation“ vardu. Anot „Burger King“ atstovavusiai advokatų kontorai „Sorainen“, tai tai pirmasis tokio pobūdžio teismo sprendimas Lietuvoje, kuomet teismas įpareigojo prekių ženklų savininko teisių pažeidėją neatlygintinai perleisti domeno vardą ieškovui.
Išnagrinėjęs bylą, Vilniaus apygardos teismas nustatė, kad Rumunijos įmonės registruotas domeno vardas burgerking.lt yra tapatus bei klaidinamai panašus į bendrovei priklausantį, Lietuvoje registruotą prekių ženklą „Burger King“. Vilniaus apygardos teismas konstatavo, kad vien tik tai gali būti laikoma pagrindu tenkinti bendrovės ieškinį.
Pažymėdamas, kad vien tik registruoto domeno panaikinimas nėra pakankamas „Burger King“ pažeistų teisių gynimo būdas, teismas įpareigojo pažeidėją domeno vardo burgerking.lt registraciją kompanijos naudai perleisti neatlygintinai.
„Akivaizdu, kad, nors Lietuvos teisinė sistema nėra pakankamai išvystyta elektroninėje erdvėje pasitaikančių pažeidimų atžvilgiu, šis precedentinis Vilniaus apygardos teismo sprendimas įrodo, kad prekių ženklo savininko teisės yra saugomos ir gali būti tinkamai ginamos“ – teigia Burger King Corporation atstovavusi „Sorainen“ advokatė Renata Beržanskienė.
Pasak jos, šis sprendimas potencialiai galėtų būti perspėjantis signalas interneto sukčiams, bandantiems pasipelnyti registruojant domeno vardus, sudarytus iš jiems nepriklausančių prekių ženklų.
Intelektinės teisės srityje dirbančio „Sorainen“ teisininko Lauryno Ramuckio teigimu, interneto domenų vardų sukčiai bando pasipelnyti ir dar įžūlesniais būdais: prisistatydami oficialiais domenų vardų administratoriais ar interneto paslaugų teikėjais, informuoja, kad kažkas kreipėsi į juos norėdamas užregistruoti domeno vardą, kurio antrojo lygio simbolinė pavadinimo dalis sutampa arba yra panaši į sukčiavimo taikiniu tapusios įmonės pavadinimą ar naudojamą prekių ženklą. Pasak jo, taip pat dažnėja ir atvejų, kai interneto sukčiai tiesiogiai įmonių buhalterijos darbuotojams siunčia laiškus, atrodančius kaip sąskaitos už „atnaujinamą“ domeno vardo registraciją.