Valstybinį socialinio draudimo fondą administruojančioje organizacijoje „SoDra“ atliktas centrinės duomenų bazės infrastruktūros atnaujinimas bei išplėtimas. Tai padės greičiau gauti su socialinėmis išmokomis susijusią informaciją bei padidins šių duomenų saugumą.
Centrinėje „SoDros“ duomenų bazėje saugoma informacija apie iš gyventojų surenkamas valstybinio socialinio draudimo įmokas, taip pat duomenys apie visas jiems priklausiančias išmokas – pensijas, pašalpas ir kt.
„Po to, kai prieš keletą metų iš regioninių skyrių visa informacija buvo perkelta į centrinę duomenų bazę Vilniuje, prie jos kasdien prisijungdavo kelis kartus daugiau žmonių nei leido įrangos pajėgumai. Dėl to sistema veikė lėtai, dažnai strigdavo, darbuotojai skundėsi, jog dėl šių problemų sugaištama labai daug laiko, o klientai – dėl sulėtėjusio darbo“, - teigia Saulius Lapinskas, „SoDros“ Informacinės sistemos eksploatavimo skyriaus vedėjo pavaduotojas.
Centrinės duomenų bazės infrastruktūros atnaujinimo darbus atliko bendrovės „Blue Bridge“ bei „Informacinės technologijos“. Projekto metu įrengtos naujos tarnybinės stotys „Hewlett-Packard“, išplėstas diskų masyvas, kuriame saugomi visi duomenys apie socialinių įmokų mokėtojus bei išmokų gavėjus. „SoDra“ į projektą iš viso investavo 6 mln. Lt.
„Naujoji sistema yra gerokai galingesnė už senąją, todėl ji pateikia reikiamą informaciją greičiau, neatsiranda trikdžių dėl apkrovų. Ženkliai padidinta ir jos talpa – po atnaujinimo duomenų bazėje galėtų tilpti dukart tiek informacijos, kiek jos sukaupta šiuo metu“, - sako projekte dalyvavusios bendrovės „Blue Bridge“ tarnybinių stočių produktų vadybininkas Arvydas Velička.
Įgyvendintas projektas taip pat sustiprins duomenų bazėje sukauptos informacijos saugumą. Šiuo tikslu sukurta atsarginė duomenų saugykla, kuri yra geografiškai nutolusi nuo pagrindinės duomenų bazės, bet visą informaciją iš pastarosios gauna beveik iš karto, kai tik įvyksta kokie nors pakeitimai.
„Taip siekiame apsaugoti sistemą nuo galimų nelaimių, pavyzdžiui gaisro. Net jei centrinėje „SoDros“ būstinėje esanti įranga būtų sunaikinta, sistema vis tiek galėtų funkcionuoti, naudodamasi atsargine duomenų saugykla. Tad net tokiomis sąlygomis socialinių išmokų mokėjimas gyventojams nesutriktų“, - sako S.Lapinskas.
1990 m. įsteigta „SoDra“ organizuoja Lietuvos Respublikos gyventojų socialinį draudimą, vykdo operatyvų fondo lėšų tvarkymą ir apskaitą. Pagrindinės įstaigos funkcijos - užtikrinti valstybinio socialinio draudimo įmokų surinkimą bei išieškojimą, duomenų apie draudėjus ir apdraustuosius tvarkymą bei socialinio draudimo išmokų skyrimą ir mokėjimą gavėjams.