Arkanzaso „Democrat Gazette“ – retenybė tarp didesnių JAV dienraščių – jo parduodama daugiau nei prieš dešimtmetį.
Aidahe „Post Register“ tiražas išliko stabilus, nors daugelis kitos spaudos prarado skaitytojų interneto naudai. Kaip taip galėjo nutikti?
Arkanzaso ir Aidaho dienraščių vadovai tiki, kad taip yra, nes jie nemokamą priėjimą prie savo naujienų internete suteikia tik savų laikraščių prenumeratoriams. Visi kiti, norintys skaityti „Democrat Gazette“ ar „Post Register“ internetu, turi sumokėti atitinkamą mokestį. Tuo metu daugelis kitų leidėjų savo istorijas ir nuotraukas internete perspausdina ir atiduoda už dyką, rašo „The Associated Press“.
„Man naujienų internete prenumerata yra sveiko proto dalykas. Tiesiog atiduoti viską už dyką tinklalapyje yra visiškai ir neapgalvotai idiotiška“, – sako Rogeris Plothowas, „Post Register“ leidėjas ir redaktorius.
Tokia logika pradeda rezonuoti tarp daugelio dienraščių, kurie planuoja suvaržymų vartotojams pasiekiant jei ne visą savo tinklalapį, tai bent jo dalis. Jie tikisi, kad permaina tiek padės surinkti daugiau pinigų iš interneto, tiek suteiks skaitytojams dar vieną priežastį rinktis spausdintą leidinio versiją.
Jei suveiks, tai spaudos pramonei suteiks taip reikiamą postūmį – per pastaruosius metus metinės pajamos iš reklamos sumenko 11,6 mlrd. dolerių, arba beveik ketvirtadaliu.
Tačiau kartu su nauja strategija prisiimama ir didžiulė rizika, rašo „The Associated Press“.
Mokamos naujienos gali atbaidyti daugelį skaitančiųjų internete, o kartu – ir reklamos užsakovus kaip tik dabar, kai vis daugiau rinkodaros biudžeto skiriama būtent reklamai internete. Dalį potencialių užsakovų leidėjai jau praranda ir dėl to, kad pigesnių reklamos galimybių internete pasiūlė, pavyzdžiui, „Google“.
Vis dėlto 28 proc. dienraščių leidėjų, atsakydami į „Associated Press“ surengtą apklausą, nurodė, kad jų leidiniai svarsto apie mokesčius už turinį internete.
Nors spausdinamos reklamos nebepelno tokių sumų, kaip anksčiau, jos vis dar parduodamos už dešimtkart didesnę sumą, nei reklamos internete.
Buvęs dienraščio redaktorius, dabar konsultantas ir „blogeris“ Alanas Mutteris devintajame dešimtmetyje priimtus sprendimus daugelį laikraščių į internetą perkelti nemokamai vadina „prigimtine nuodėme“. Anot jo, atleidimą gauti bus nelengva – mokėti nenorintiems vartotojams gali pakakti tokių didžiųjų tinklapių kaip „Yahoo“ ar interneto dienoraščių autorių pateikiamos informacijos.