Susirūpinusi, kad „proto nutekėjimas“ gali pažeisti jos ilgalaikį gebėjimą konkuruoti, kompanija „Google Inc.“ problemą spręsti ėmėsi panaudodama savo įprastinį įrankį - kompiuterinį algoritmą.
Interneto paieškos gigantas pastaruoju metu pradėjo suvedinėti savo darbuotojų įvertinimų, pakėlimų pareigose ir darbo užmokesčių istoriją į vieną duomenų bazę. Vėliau šie duomenys apdorojami specialia matematine formule, kuri „Google“ teigimu gali identifikuoti, kuris iš jos 20000 darbuotojų yra labiausiai linkęs išeiti iš darbo. Kompanijos atstovai nelinkę atskleisti šiuo metu testuojamos formulės smulkmenų. Žinoma tiek, kad formulės įvesties duomenims panaudojami netgi įvairių apklausų duomenys, o jos kūrėjai sako, kad algoritmas jau identifikavo darbuotojus, kurie jaučiasi, kad jų gebėjimai nėra tinkamai panaudojami - būtent toks skundas dažniausiai figūruoja iš darbo išeinančių darbuotojų tarpe.
Sudėtingos lygties pritaikymas paprastai žmogiškųjų resursų problemai yra tipiškas „Google“ sprendimas. Ši kompanija „intensyvų duomenų apdorojimo pritaikymą priimant sprendimus“ dar 2005 metais įtraukė į savo „Dešimties auksinių taisyklių“ („Ten Golden Rules“) sąrašą. Pietų Kalifornijos Universiteto (JAV) Efektyvių organizacijų centro direktorius Edward'as Lawler'is sako, kad „Google“ yra viena iš pirmųjų kompanijų, kuri į personalą liečiančius sprendimus bando žvelgti daugiau iš kiekybinės pusės. „Jie akivaizdžiai visus lenkia, tačiau susidomėjimas šia sritimi sparčiai auga. Visus domina tai, kad kritiškai svarbių duomenų apie turimą žmogiškąjį 'kapitalą' galima gauti panaudojant modeliavimą“.
Ši inovacija yra vienas iš kelių pastarojo meto „Google“ veiksmų, kuriais kompanija bando apsisaugoti nuo pačių gabiausių inžinierių, dizainierių, pardavimų vadovų ir kitų specialistų išėjimo. Duomenų apdorojimas papildo tradicines priemones, tokias kaip darbuotojų apmokymai, darbuotojų talentams įvertinti skirti vadovų susirinkimai ir t.t. „„Google“ algoritmas padeda kompanijai 'perskaityti žmonių mintis' dar prieš jiems apsisprendžiant išeiti iš darbo“, -teigia už žmogiškuosius resursus atsakingas kompanijos vadovas Laszlo Bock'as.
Susirūpinimas dėl talentų praradimo paaštrėjo pastarosiomis savaitėmis, kai kompaniją paliko aukščiausio lygio reklamos specialistai Tim'as Armstrong'as ir David'as Rosenblatt'as. Įmonę taip pat palieka ir vidutinio lygmens darbuotojai, kuriuos vilioja perspektyvios naujos kompanijos, tokios kaip „Facebook Inc.“ ar „Twitter Inc.“. Dabartiniai ir buvę darbuotojai teigia, kad „Google“ talentus praranda dėl to, kad kompanijai bręstant darbuotojai jaučiasi praradę galimybę nulemti tokius pat pokyčius kaip anksčiau. „Jiems reikia sugalvoti naujų būdų žmonėms užimti“, - sako Silicio Slėnio personalo konsultantė Valerie Frederickson, kuriai yra tekę dirbti su buvusiais „Google“ darbuotojais. „Jei „Google“ būtų laikiusis tokios politikos, ji šiuo metu nepraradinėtų tiek žmonių“. Pats gigantas kol kas neatskleidžia tikslaus išėjusių darbuotojų skaičiaus, tačiau teigia, kad jai pavyko išlaikyti savo svarbiausius žmones ir planuoja artimiausioje ateityje šią personalo problemą ne tik pakoreguoti, bet ir pradėti specialistų susigrąžinimo procesą.