Interneto gigantas „Google“ pasirašė partnerystės kontraktus su visomis didžiausiomis multimedijos ir žiniasklaidos bendrovėmis, tarp jų „Sony Pictures“, CBS, MGM, „Lions Gate Entertainment“, „Starz“ ir kt.
Svetainėje bus dedami pilnametražiai filmai ir TV laidos bei serialai. Šį mėnesį atidarytos ir naujos vaizdo klipų kategorijos – „Movies“ (liet. filmai) bei „Shows“ (liet. TV laidos). Vartotojų džiaugsmui vaizdo bibliotekoje yra ir garsių vardų, kaip „Vedęs ir turi vaikų“, „Mažoji princesė“, „Britai turi talentą“ ir t. t.
Ir visa tai - komercinės būtinybės paskatintas žingsnis. Mes jau rašėme apie tai, jog „YouTube“ projektas generuoja milžiniškus nuostolius, jaučiamus net ir tokiam gigantui kaip „Google“. Po pastarosios publikacijos daug kam buvo įdomu, kiek gi iš tikro „YouTube“ duoda pajamų.
Tarptautinė finansų grupė „Credit Suisse“ teigia, kad „YouTube“, kurį prieš trejus metus už 1,65 mlrd. JAV dolerių įsigijo „Google“ korporacija, teuždirba 240 mln. JAV dolerių per metus, o išlaidos siekia net 710 mln. JAV dolerių. Taigi, kaip jau rašėme anksčiau, vidutiniškai 1,28 mln. JAV dolerių nuostolių kasdien.
Norint pakeisti situaciją „Google“ buvo priversta ieškoti papildomų pajamų šaltinių, nes reklama tituliniame puslapyje, vaizdo klipe, „sponsoriniai“ filmukai, projektų rėmimas ir kitos reklamos formos didelio pelno neduoda.
Kaip su šia situacija susijusios filmų rodymų teisės? Dabar „Google“ turi dvi galimybes - pirma, apmokestinti kai kuriuos filmus arba prieš filmus rodyti reklaminį klipuką. Anot „YouTube“ atstovo spaudai, vartotojai yra įpratę prie reklamų prieš „didįjį filmą“. Koks scenarijus bus pasirinktas ateityje, turbūt paaiškės po bandomojo laikotarpio, kai bus aiškios abiem keliais ateinančios pajamos.