Prekes iš interneto parduotuvės galima atsiimti ir prekybos centre, degalinėje ar kitoje dažnai lankomoje vietoje. Tokią naują verslo gyslą užčiuopė pašto paslaugas teikianti bendrovė „Super Post“ ir siuntas gabenanti kompanija „Lex system“. Tikima, kad interneto erdvėje pirktų prekių atsiėmimo punktų tinklo sukūrimas paskatins pasitikėjimą virtualiomis parduotuvėmis ir gerokai padidins jų klientų skaičių.
UAB „Super Post“ jau atidarė pirmuosius „Super Plius“ punktus. Čia teikiamos pašto, kurjerių, foto bei spausdinimo paslaugos. Į patogioje vietoje, pvz., prekybos centre ar degalinėje esantį punktą užsukę gyventojai galės apsidrausti, gauti greitąjį vartojimo kreditą, o svarbiausia – norimu laiku atsiimti kompanijos „Lex system“ iš užsienio ar Lietuvos interneto parduotuvių pristatytą siuntinį.
Andrius Balkūnas, tarptautinių siuntų gabenimo kompanijos „Lex system“ generalinis direktorius, sako, kad privatiems asmenims prekes siunčiančios interneto parduotuvės ir jas gabenantys kurjeriai dažnai susiduria su problema, kai prekę į namus užsisakęs pirkėjas laiku nebūna sutartoje vietoje, todėl tenka gaišinti pirkėją derinant laiką, didėja prekių pristatymo sąnaudos. Naujoji sistema, jos kūrėjų skaičiavimais, atpigins iš interneto parduotuvių pristatomų prekių transportavimą.
„Be to, vyresnio amžiaus interneto parduotuvių pirkėjai dažnai pareiškia norą atsiskaityti už prekes jas atsiimant. Deja, daugelis siuntas gabenančių įmonių neturi galimybių to padaryti. Ieškodami, kaip kuo patogiau pristatyti siuntinius gyventojams sutarėme bendradarbiauti su „Super Plius“ punktus įkūrusia bendrove“, – naujos paslaugos privalumus vardija A.Balkūnas. Jis prasitaria, kad tokių punktų atsiradimą paskatino ir interneto parduotuvę valdantis užsienio partneris, kuris Lietuvoje ieškojo bendrovės, galinčios mūsų šalies gyventojų įsigytas prekes pristatyti į tokius punktus ir taip paskatinti verslą.
Pasak Tomo Miknevičiaus, paslaugų punktus steigiančios bendrovės „Super Post“ direktoriaus, interneto parduotuvėse apsipirkę gyventojai gali tuojau pat apžiūrėti į „Super Plius“ punktus atkeliavusias prekes. Perkantys avalynę ar rūbus galės pasimatuoti pirkinį ir, pvz., jei prekė netinkamo dydžio, turės galimybę per punktą ją grąžinti pardavėjui. Taip sutaupomas klientų laikas ir didinamas pasitikėjimas interneto prekyba. Beje, siuntinį gali atsiimti ne tik gavėjas, bet, pvz., ir šeimos narys, nes gavėjas trumpąja žinute gauna kodą, kurį gali perduoti patikimam asmeniui.
Šiuo metu „Super Plius“ paslaugų punktas veikia Kaune (Kovo 11-osios g. 31A), o greitu metu klientam duris atvers ir filialas Vilniuje. Planuojama, kad iki vasaros 10–yje didžiųjų Lietuvos miestų veiks 15 įvairias paslaugas teikiančių „Super Plius“ punktų. Tikimasi, kad šis užsienyje populiarus veiklos modelis patrauks ir vis dažniau interneto erdvėje prekes bei paslaugas užsisakančių Lietuvos gyventojų dėmesį. Šiemet bendrovė „Super Post“ į šią veiklą planuoja investuoti daugiau kaip 100.000 Lt. Dar tiek pat į IT sistemų sąsajas bei grynųjų pinigų kontrolės sistemas investuoja kompanija „Lex system“. Beje, jau dabar naudodamasis „Lex system“ IT sistema pirkėjas interneto tinklalapyje www.lexsystem.com gali bet kada pasitikrinti, kur yra jo siuntinys, kada jis pasieks paskirties punktą.
„Lex system“ per metus beveik padvigubino naujų sutarčių su interneto parduotuvėmis šalyje bei užsienyje kiekį ir dabar prekes gabena iš daugiau kaip 50 Lietuvos bei Vakarų Europos virtualių parduotuvių. Kauno pašto paslaugų bendrovė „Super Post“ šalyje turi 75 siuntinių surinkimo ir paskirstymo punktus, yra įdarbinusi daugiau kaip 300 specialistų.