Kompanijos „Credit Suisse“ finansiniai analitikai apskaičiavo, jog korporacija „Google“ kiekvieną dieną portale „YouTube“ praranda daugiau nei 1,65 mln. dolerių.
„Google“ nepublikuoja oficialių finansinių duomenų apie „YouTube“, tačiau pagal „Credit Suisse“ duomenis, „Google“ išleidžia „YouTube“ portalo išlaikymui virš 2 mln. dolerių per parą. Šiam įvertinimui pritaria ir kompanijos „comScore“ analitikai. Jų duomenimis, per praeitus metus „YouTube“ perdavė vartotojams virš 75 milijardų vaizdo įrašų, o metinis svetainės lankomumas siekia 380 milijonų unikalių vartotojų.
Net jeigu 2009 metais auditorijos skaičius liks toks pat, tai tik duomenų srauto apmokėjimui „Google“ išleis 1 mln. dolerių per dieną. Ir tai įskaitoma su tuo, kad interneto tiekėjai kompanijai „Google“ suteikia milžiniškas nuolaidas. Labai didelės „Google“ išlaidos ir licencijuotam „YouTube“ turiniui - kompanijai jis kainuoja apie 710 tūkst. dolerių per dieną.
Apie 24 mln. dolerių yra mokama partneriams, talpinantiems „YouTube“ reklamą. Taip pat reikia nepamiršti apie įvairias administracines išlaidas, elektros energijos naudojimą ir serverių išlaidas.
Kaip šie nuostoliai atsispindi bendroje „Google“ pajamų skiltelėje? Tai galite įvertinti patys remdamiesi kompanijos pateikiamais finansiniais duomenimis. Neseniai interneto paieškos gigantė „Google“ pranešė, kad pirmą kartą per ketverius metus gerokai sumažėjo ketvirčio pelnas. Kompanija šiemet uždirbo 1,3 milijardo JAV dolerių, o tuo pačiu metu praėjusiais metais pelnas siekė 1,42 milijardo.
90 proc. pajamų interneto paieškos gigantė uždirba iš internetinės reklamos. Didžiausią pinigų srautą generuoja tekstinės reklamos pagrindiniame paieškos puslapyje.
Nors sumažėjęs ketvirčio pelnas ir yra pasunkėjusios ekonominės situacijos padarinys, akcininkai bendrovės pelningumu neturėtų skųstis, ketverius metus iš eilės „Google“ baigdavo itin pelningai. Šiuo metu kompanijos akcijos pakilo iki 5,16 JAV dolerių, o Volstrito analitikai prognozavo vos 4,93 JAV dolerio už akciją.
Taigi, milijardinės pajamos sugeba padengti „YouTube“ suryjamas išlaidas, tačiau būtų nelogiška, jei kompanija ilgai taikytųsi su šia nuostolinga veikla. Tad visai nekeista, jog nesenai „Google“ paskelbė apie kai kurio „YouTube“ turinio apmokestinimą - galbūt lankytojų skaičių tai ir sumažins, tačiau dabar svarbiau yra išspręsti finansines problemas ir pasiekti, jog projektas bent jau sugebėtų išsilaikyti pats, nekalbant apie investicijų sugrįžimą.