Trys Amerikos žiniasklaidos veteranai planuoja apmokestinti interneto portaluose publikuojamą informaciją. Taip juos verčia elgtis ekonominė krizė.
„Journalism Online“ rašo, kad dėl sunkėjančios ekonominės padėties vis daugiau leidėjų svarsto galimybę prisidėti prie mokamo turinio idėjos.
„Šis pasiūlymas dėmesio susilaukė daug greičiau, nei mes tikėjomės“, – cituojamas Stevenas Brillas, „Court TV“ bei žurnalo „American Lawyer“ žurnalo savininkas.
S. Brillas, kol nepasirašytos sutartys, nesutiko atskleisti, kiek leidėjų jau sutiko su šia mokamo turinio idėja.
Pranešama, kad šią idėją palaiko ir „Wall Street Journal“ įkūrėjas Gordonas Crovitzas. Šis žurnalas jau apmokestino savo straipsnius internete ir dabar jį prenumeruoja 1,1 mln. skaitytojų.
Amerikos spaudoje reklamų, palyginus su 2005 metais, jau sumažėjo 27 proc., t.y. 12,7 mlrd. dolerių. Tačiau per šį laikotarpį internetinių reklamų padaugėjo 53 proc. – beveik 1,1 mlrd. dolerių.
Pajamoms mažėjant, laikraščiai jau atleidžia dalį darbuotojų ir mažina sąnaudas. Pernai Amerikoje buvo iškeltos 5 laikraščių redakcijų bankroto bylos. Laikraštis „Seattle Post-Intelligencer“ atsisakė spausdinto savo varianto ir šiuo metu yra pasiekiamas tik interneto vartotojams.
Teigiama, kad nemažai laikraščių leidėjų mano, kad finansinius reikalus iš dalies gali palengvinti apmokestintas turinys internete. Taip tikimasi ne tik sulaukti daugiau pajamų iš interneto, tačiau ir įtikinti skaitytojus prenumeruoti ir spausdintą laikraščio variantą.
Iki šiol leidėjai bijojo apmokestinti savo turinį internete, nes manė, kad taip sumažės – ypač kitoms redakcijoms nepasielgus panašiai – jų auditorija.
Leidėjai taip pat tikisi susitarti su „Google“ ir kitomis paieškos sistemomis, kad nuorodas į jų mokamus straipsnius galėtų matyti tik susimokėję vartotojai.
Praeitą savaitę „Associated Press“ informavo apie vis agresyvėjantį tinklaraštininkų vaidmenį žiniasklaidoje bei išaugusį nelicencijuotą autorinės medžiagos naudojimą.