Privatumo gynimo grupė kreipėsi į Federalinę prekybos komisiją (angl. Federal Trade Commission, FTC), prašydama sustabdyti „Gmail“, „Google Docs“, „Google Calendar“ ir kitus „ Google“ kompanijos produktus.
Jei FTC patenkintų šį prašymą, šimtai milijonų internautų nebegalėtų skaityti savo elektroninio pašto arba dokumentų, kol agentūros advokatai Vašingtone nepasitenkintų peržiūrėtais kompanijos produktais. Taip darbo sustabdymas išsiplėstų ir į kitas įmones, kurios moka už „Google“ produktus.
Asmeninės elektroninės informacijos centras (angl. Electronic Privacy Information Center, EPIC) antradienį išsiuntė prašymo laišką į FTC nuo savo vadovo Marc Rotenberg, kuris teigia, kad „Google“ paslaugos turi būti nutrauktos tam, kad būtų adekvačiai saugoma vartotojų konfidenciali informacija.
„Jei kalbėtume apie vaiko saugos kėdę, kurios neįmanoma saugiai prisegti prie automobilio sėdynės, komisija tokiu atveju sakytų kompanijai, kad ji privalo ištaisyti šią problemą, - kalba Roternberg. – Kai toks produktas yra rinkoje, vartotojai atsiduria pavojuje. Mūsų požiūris į serverių paslaugų komplektus šiuo atžvilgiu yra toks pat: žmonės yra pavojuje.“
EPIC išsiuntė prašymo laišką praėjus savaitei po nesklandumų „Google Docs“ sistemoje, kurie šiek tiek paveikė teksto kūrimo ir pristatymų dokumentus. „Google“ teigia, kad pažeisti buvo tik 0,05% tinklapyje saugomų dokumentų, „Google Docs“ naudotojams apie tai buvo pranešta ir tai paveikė tik tuos žmones, kuriems vartotojai persiuntė dokumentus.
Kaip papildomą bausmę EPIC norėtų priversti „Google“ sumokėti 5 milijonus JAV dolerių į „visuomeninį fondą“, kuriuo vėliau ir patys pasinaudotų.
„Google“ peržiūrėjusi EPIC laišką teigė: „Dauguma serverių paslaugų teikėjų, taip pat ir „Google“, turi plačias strategijas, procedūras ir technologijas tam, kad užtikrintų aukščiausią duomenų apsaugojimo lygį. Tiesą sakant, serverių paslaugos gali būti daug saugesnės nei informacijos saugojimas savuose diskuose. Mes puikiai žinome, kokia svarbi vartotojams yra jų medžiaga, todėl prisiimame atsakomybę labai rimtai.“
Jim Harper, informacijos strategijos studijų direktorius „Cato“ institute, mano, kad „Google“ nieko nepadarė nesąžiningo ar apgaulingo: „EPIC negali įtikinti visuomenės apie šios problemos egzistavimą, todėl jie kreipiasi į vyriausybinę organizaciją, kuri be manipuliavimo tokiomis problemomis neturi daugiau ką veikti“.