„„Google“ planuoja nukreipti reklamą ne tik pagal tai, kokias paieškas atlieka lankytojai ir kokiuose puslapiuose kai pasirodo reklama lankosi, bet ir pagal tai, į kokius tinklapius jie šiaip užsuka. „Google“ taip pat leis žmonėms nurodyti savo pomėgių kategorijas, pagal kurias norėtų gauti reklamą“, - trečiadienį pareiškė šios kompanijos atstovai.
Naujos paslaugos išbandymui „Google“ rodys reklamas „YouTube“ ir kituose partnerių tinklapiuose, nukreipdama reklamą į plačias naršytojų kategorijas, tokias kaip sportas, sodininkystė, mašinos ar naminiai gyvūnėliai.
Šiuo metu „Google“ nukreipia reklamą vienu iš dviejų būdų: pagal paieškos sistemoje įrašomus raktažodžius, arba su „AdSense“ programa nustato, kokio pobūdžio tinklapius vartotojai dažniausiai lanko. Tokiais būdais pritaikomos reklamos gali atspindėti naršytojų interesus tik tuo momentu, kai reklama yra rodoma. Todėl naujoji sistema leis pritaikyti reklamas net nesusijusiems tinklapiams ar paieškų rezultatams. Pavyzdžiui, interneto naršytojui, identifikuojamam kaip mėgėjui bėgioti, gali būti rodomos naujų batų reklamos lankantis svetainėje apie kulinariją arba atliekant paiešką apie lėktuvų skrydžius. „Google“ savo naršyklėje leis vartotojams peržiūrėti, ištrinti ir pridėti pomėgių kategorijas.
Toks reklamos taikymo metodas kelia nerimą dėl vartotojų privatumo išsaugojimo, tačiau „Google“ ne pirmoji, sukelianti tokius klausimus. Daug kompanijų jau teikia pomėgiais paremtą reklamą.
JAV federalinė prekybos komisija praeitą mėnesį išspausdino pranešimą apie pomėgiais pagrįstą arba elgesio reklamą, pakartodama 2007 metų gruodžio nurodymus. Šie nurodymai įtraukia reikalavimą tinklapiams įspėti apie pomėgiais pagrįstą reklamą ir leisti vartotojams pasirinkti, ar leisti kompanijoms rinkti informaciją apie juos.
Kompanijos, užsiimančios internetinės reklamos verslu (įskaitant „Google“ ir jos konkurentes „Microsoft“ bei „Yahoo“), šio mėnesio pradžioje gavo vartotojų elgesiu paremtos reklamos nurodymus ir iš D. Britanijos internetinės reklamos skyriaus.
„Mes neleisime pomėgiais pagrįstos reklamos nukreipti į jautrių poreikių kategorijas, pavyzdžiui, neturime domėjimosi sveikata klasės bei kategorijų, nukreiptų į vaikų pomėgius“, - užbėgdama už akių privatumo kritikams teigia „Google“ atstovai.
Nors „Google“ dar tik siūlo reklamų užsakovams naują būdą nukreipti savo reklamą potencialiems klientams, ji jau renka informaciją apie lankytojų pomėgius. „Google“ tai daro naudodama stebėjimo slapukus (angl. tracking cookies), kurie atsiranda kompiuteriuose apsilankant jos paieškos sistemoje arba kituose tinklapiuose, panaudojant „AdSense“ reklamos tinklą.
Gana ironiška, kad „Google“ siūlo atsisakyti slapukais paremtos pomėgių stebėjimo sistemos, leidžiant jiems įdėti specialų slapuką į kompiuterį. Tačiau žmonės, atsisakantys slapukų sistemos, yra linkę periodiškai juos ištrinti, kas priverčia „Google“ sekti jų pomėgius naudojant visą sistemą. Šios problemos sprendimui „Google“ „Firefox“ ir „IE“ naršyklėms pasiūlė „plug-in“, kuris išsaugos jų slapukus, net jei kiti bus ištrinami iš naršyklės.
Kol „Google“ bando apibrėžti lankytojų pomėgius pasiremdama savo „AdSense“ partnerių lankomumu, kitos kompanijos turi didesnių planų naršytojų įpročių sekimui. D. Britanijoje nemažai interneto paslaugų teikėjų svarsto galimybę pasinaudoti kompanijos „Phorm“ parduodama paslauga, leidžiančia susekti visus tinklapius, kuriuos aplanko naršytojai. „BT Group“ pareiškė, kad iki šių metų pabaigos pradės naudotis nauja sistema. Tačiau ši sistema iškėlė klausimą dėl privatumo, kurį Europos komisija net tris kartus išreiškė D. Britanijos vyriausybei, prašydama šios užtikrinti, kad sistema atitiktų Europos asmeninės informacijos saugojimo įstatymus.