UAB „Innovation Computer Group“ (ICG) pajamos 2008 m. sudarė 89,67 mln. Lt, tai 27,3 proc. daugiau nei 2007 metais. ICG per 2008 m. uždirbo 3,079 mln. Lt grynojo pelno, kuris bus reinvestuotas į kompanijos plėtrą.
„Tai buvo aktyviausio investavimo per ICG istoriją metai“, - sakė Eugenijus Ivanenko, UAB „Innovation Computer Group“ generalinis direktorius. Jo teigimu, aktyvios investicijos nulėmė sąlyginai nedidelę metinę pelno maržą, kuri siekė 3,4 proc. Tuo tarpu pajamos didėjo dėl išaugusių IT sprendimų ir paslaugų pardavimų verslo ir viešojo sektoriaus klientams bei dėl didesnių televizorių ir buitinės technikos pardavimų mažmeninėje rinkoje.
Pernai ICG pradėjo du naujus verslus - IT sprendimų ir paslaugų verslą su „ActivITy Solutions“ prekės ženklu ir elektroninę prekybą buitine technika IMK.lt bei aktyviai plėtė savo ankstesnius verslus - mažmeninę prekybą skaitmenine technika ir vidaus reklamos tinklą „A.R.T. Media“.
„Visus savo verslus plėtosime ir toliau, planuojame padidinti savo rinkos dalis visose srityse, kur šiuo metu veikiame. Mažmeninėje prekyboje planuojame augti nusilpusių konkurentų sąskaita, šie procesai jau yra prasidėję ir mes išnaudosime visas galimybes per sunkmetį pasiimti kuo daugiau rinkos“, - sakė p. Ivanenko.
„ICG kompiuterių“ salonų tinklas 2008 m. padidėjo 5 naujomis parduotuvėmis, kurių dabar yra 16. Dar 7 prekybos taškai buvo atidaryti MAXIMA parduotuvėse. „Investavome į naujus prekybos taškus, optimizavome atsargų valdymą, atsisakėme tarpinių grandžių produkcijos tiekimo grandinėje, išplėtėme asortimentą“, - pokyčius vardijo ICG vadovas. Pernai, palyginti su 2007 m., „ICG kompiuteriai“ pardavė 75 proc. daugiau nešiojamųjų kompiuterių ir 164 proc. daugiau televizorių. 2008 m. ICG padalinys „ActivITy Solutions“ pradėjo rinkai siūlyti pasaulyje populiarią „Open ERP“ verslo valdymo sistemą, apimančią dokumentų, projektų, finansų valdymą, el. paslaugas viešajam ir verslo sektoriams. „Open ERP“ pagrįsta atvirojo kodo licencija, dėl ko yra kelis kartus pigesnė nei tarp didelių Lietuvos įmonių populiarūs licencijuojami komerciniai analogai – SAP ar „Microsoft Dynamics“. „Įmonės, siekdamos greitų pokyčių, sutelkia dėmesį į savo vidinių procesų optimizavimą ir valdymą, todėl ruošdamiesi sunkmečiui rėmėmės užsienio šalių patirtimi ir numatėme šios srities - verslo valdymo sistemų - potencialą. Subūrėme stiprią diegėjų komandą, lokalizavome sistemą, visiškai pritaikėme ją viešajam sektoriui bei finansų apskaitai pagal Lietuvos įstatymus, pradėjome pirmuosius diegimus. Investavome į žmonių kompetenciją ir produktų liniją, kad būtume pasirengę padėti kitoms įmonėms pasinaudoti ES finansavimo galimybėmis per „E-verslas LT“ priemonę“, - sakė p. Ivanenko.
Įmonė pradėjo aktyviai plėtoti miestų infrastruktūros gerinimo IT sprendimus, apimančius viešųjų elektroninių paslaugų valdymą ir centralizavimą, vieningą atsiskaitymą, suvartojamos energijos ir transporto stebėseną, informacines-elektronines korteles ir kt.
Kita praėjusių metų ICG investavimo kryptis - elektroninė prekyba buitine technika IMK.lt. Pasak ICG vadovo, mažos veiklos sąnaudos yra šio naujo verslo konkurencinis pranašumas, kurį planuojama efektyviai išnaudoti vartotojams tapus ypač jautriems kainai. „Daug investavome, kad sustyguotume distribucijos procesus, investavome ir į pačią prekybos programinę įrangą“, - sakė p. Ivanenko. 2008 m. rugsėjo pabaigoje startavusi IMK.lt per tris mėnesius pardavė buitinės technikos už 3,152 mln. Lt.
Pernai ICG investavo ir į „A.R.T. Media“ vidaus reklamos ekranų tinklą. Susidomėjimas šia reklamos rūšimi didėjo reklamdaviams tapus labai reikliems bet kokių reklamos kanalų efektyvumui ir renkantis tik realiai pardavimus skatinančius kanalus. „A.R.T. Media“ ekranai įrengti prekybos vietose - reklamą ekranuose vartotojai mato tuomet, kai jie perka. „Todėl šis media kanalas turi lemiamą įtaką vartotojų pasirinkimui ir tampa ypač svarbiu instrumentu reklamdavių pardavimų procese“, - sakė p. Ivanenko. Investuojant Lietuvoje ir Latvijoje bendra ekranų tinklo aprėptis buvo padidinta 20 proc., o 2008 m. pabaigoje buvo pasiekta bendra beveik 1 mln. dienos auditorija Lietuvoje ir Latvijoje.