Pasaulinei rinkos tyrimų kompanijų grupei TNS priklausančios didžiausios Lietuvoje viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovės „TNS Gallup“ atliktos apklausos duomenimis, net 2,6 proc. šalies įmonių yra perkėlusios visą savo verslą į elektroninę erdvę. Dar apie 5,4 proc. įmonių svarsto apie galimybę pradėti teikti visas paslaugas arba priimti užsakymus internetu artimiausiu metu. Tokias išvadas „TNS Gallup“ pateikė apklaususi 660 Lietuvos įmonių specialistų, atsakingų už informacines technologijas ir telekomunikacijas.
„Daugiausiai apie galimybes perkelti visą verslą į internetą svarsto trijų didžiųjų šalies miestų – Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos – prekybos ir paslaugų įmonės. Mažiausiai – kaimo vietovėse veikiančios ir gamyba užsiimančios bendrovės“, – sakė „TNS Gallup“ vyresnioji projektų vadovė Agnė Ambrazevičienė. Pasak jos, nors šiuo metu Lietuvoje internetu visas savo paslaugas teikia nedidelis įmonių skaičius, su jomis bendradarbiaujančių bendrovių skaičius yra kur kas didesnis.
Tyrimo duomenimis, dešimtadalis internetu besinaudojančių bendrovių reguliariai bendradarbiauja su įmonėmis, teikiančiomis paslaugas tik elektroninėje erdvėje, dar du dešimtadaliai tai daro tik retkarčiais. Dažniausiai su tik internetu savo paslaugas teikiančiomis įmonėmis bendrauja Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio įmonės.
Pasak A.Ambrazevičienės, augant internetu besinaudojančių įmonių skaičiui, savo verslą į elektroninę erdvę perkels vis didesnė įmonių dalis. Šiuo metu tik kiek daugiau nei pusė šalies įmonių (55 proc.) naudojasi internetu. Nedidelį interneto vartojimo rodiklį lemia ir pakankamai žemas Lietuvos įmonių kompiuterizacijos lygis – kompiuterius savo darbe naudoja tik apie 63 proc. bendrovių.
2004 metais „TNS Gallup“ apyvarta buvo 10,5 mln. litų. Per praėjusius metus bendrovė atliko daugiau kaip 193 tūkst. inerviu, 181 fokusuotą grupinę diskusiją, daugiau kaip 5 tūkst. simuliacinių pirkimų. Kompanijoje dirba 279 darbuotojai, iš jų – 172 interviuotojai. TNS grupė veikia 70–yje pasaulio šalių, joje dirba 14 tūkst. rinkos tyrimų profesionalų, grupės apyvarta pernai buvo 1,4 mlrd. eurų.