Anglų komikų grupė „Monty Python“ neseniai „YouTube“ portale atidarė savo kanalą. Jame - galimybė nemokamai peržiūrėti kelias dešimtis puikių (kaip visada) klipų. Šalia - nuorodos į jų DVD internetinės prekybos sistemoje „Amazon“. O nuostabiausia - nepaisant nuolatinių pramogų industrijos verksmų dėl blogos jų padėties, tai suveikė - „Monty Python“ DVD pardavimai padidėjo... 23000%.
Dabar komikų trupės DVD filmų ir televizijos serialų bestselerių sąraše užima garbingą antrąją vietą. Tai - akivaizdus įrodymas, kad kontroliuojamas nemokamos medžiagos kiekis mažina žmonių polinkį įsigyti kūrybinį produktą nelegaliai, tuo pačiu padidinant pačių menininkų pajamas.
Panašus požiūris suveikė grupei „Nine Inch Nails“ ir kai kuriems kitiems menininkams. Žinoma, tai nereiškia, kad autoriai savo darbą turi atiduoti veltui, paprasčiausiai tikėdamiesi kad fanai atsiųs jiems pinigų. Tačiau internete jau dabar gausu įrankių, tokių kaip „YouTube“, kuriais pasinaudojant jie patys gali ženkliai įtakoti pardavimus ir betarpiškai bendrauti su savo gerbėjais.