Naujausiame „The Economist“ žurnalo numeryje nemažai rašoma apie šiuo metu pasaulyje siaučianti ekonomikos nuosmukį ir vis daugiau šalių pasiekiančią recesiją. Tačiau video žaidimų rinka, nepaisant kelių sunkumų (uždaryta „Factor 5“ studija, atleidžiami „EA“ darbuotojai), visgi demonstruoja pagirtiną atsparumą. O gal visgi turėtų būti akivaizdu, kad blogais laikais visi žmonės skuba kuo greičiau pasinerti į virtualų pasaulį?
Štai pagal naujausius duomenis, šie metai turėtų būti rekordiniai žaidimų industrijai. Planuojama, kad žaidimų, konsolių ir visų kitų priedėlių pardavimai sieks 49,9 milijardus JAV dolerių, teigia „Screen Digest“ agentūra. O žaidimų pardavimų rezultatai spalio mėnesį JAV buvo net 35 procentais didesni negu praėjusiais metais ir siekė 697 mln. dolerių.
Taigi žurnalas bando nagrinėti, kodėl žaidimų rinka pasirodė esanti tokia recesijai atspari, o gal tai tik iliuzija. Pirmiausia buvo išskirta aplinkybė, jog video žaidimų rinkos ciklas yra uždaras ir skiriasi nuo kitų ekonomikos ciklų. Kas keliolika metų rinkoje pasirodo nauja konsolių banga ir per laiką iki naujų konsolių pasirodymo vyksta arši kova tarp pardavėjų, mažinama konsolės kaina, taip kartu pritraukiant vis didesnį vartotojų skaičių. Dar daugiau, populiarėjant žaidimams ir konsolėms kaip pramogai, didėja ir jų vartotojų skaičius. Kiekvienais metais statistinis žaidėjas tampa vis senesnis ir turtingesnis. Ir panašių, kad ši tendencija ir toliau išliks.
Kitas svarbus žaidimų rinkos aspektas – tai jos vartotojai, kuri dažniausiai yra jauni (iki 30 metų) vyrai dažniausiai disponuojantys nemažomis pajamomis (čia daugiau turima omeny apie statistinį žaidėją Vakaruose). Dauguma jų laiko žaidimus svarbiu savo gyvenimo veiksniu, o ne tik nereikalingu išlaidu šaltiniu.
Dar pirmosios JAV recesijos metu 2001-aisiais žaidimų rinka, nors tuo metu ji buvo gerokai mažesnė, visiškai nenukentėjo. Tiesa, laikai pasikeitė. Naujausi tyrimai parodė, kad net 53 procentai suaugusių amerikiečių žaidžia žaidimus. Tarp paauglių šioje šalyje reitingas dar didesnis – jis siekia net 97 procentus. Yra ir dar vienas aspektas. Pasak Alex Evans iš „Media Molecule“ studijos, šioje industrijoje šeimų praleidžiamas šventinis sezonas namuose yra laikomas geras dalykas, nes tuomet yra aktyviai žaidžiama namuose. Daug pigiau yra pasprukti į „Fable II“ pasaulį, negu išvažiuoti savaitei kažkur.
Iš kitos pusės, žurnalas teigia, kad visgi ne viskas yra puiku ir žaidimų pasaulyje. Štai neseniai „EA“ ir „Activision Blizzard“ paskelbė atitinkamai patyrusios 310 ir 108 mln. dolerių nuostolius. Kitas didelis leidėjas „THQ“ neseniai prarado 115 mln. dolerių. O gruodžio 9 dieną „EA“ paskelbė sumažinanti savo 2009-ųjų pajamų ir pelno prognozes, taip pat planuojanti atleisti iki 6 procentų darbuotojų. Toliau teigiama, kad šiuo metu esančio „konsolių ciklo“ metu dažniausiai neįprasta yra atleidinėti darbuotojus.
Teigiama, kad „EA“ savo laiku padarė nemažai klaidų. Ji per daug koncentravosi į vidutinio lygio žaidimus, o prasidėjus ne patiems geriausiems laikams, daugeli prekybininkų būtent tokius žaidimus pirmiausia išėmė iš savo lentynų, palikdami tik geriausiai parduodamus produktus. Tai stipriai pakenkė „EA“, kurios tik vienas žaidimas sugebėjo patekti į TOP10 perkamiausių žaidimų sąrašą spalio ir lapkričio mėnesiais JAV. Bet panašu, kad kompanija pasimokė iš savp klaidų ir dabar planuoja daugiau koncentruotis į aukštos kokybės produktus