Vis daugiau Lietuvos įmonių savo klientus ir partnerius Kalėdų ir Naujųjų metų proga sveikina elektroniniu paštu, užuot siuntusios popierinius atvirukus. Kalbos ir komunikacijos centras atliko apklausą ir nustatė, kad šiemet elektroninius sveikinimus pasirinko 24 proc. įmonių.
„Apklausa patvirtino jau kelerius metus pastebimą tendenciją, kad sveikinimo tradicijos keičiasi. Popierinius atvirukus keičia elektroniniai, didesnis dėmesys skiriamas patikimiems ir ištikimiems partneriams bei klientams, stengiamasi juos aplankyti ir pasveikinti asmeniškai“, – sako Kalbos ir komunikacijos centro direktorė dr. Asta Kupčinskaitė-Ryklienė.
Palyginti su praėjusiais metais, popierinių sveikinimo atvirukų šiemet atsisakė 14 proc. įmonių, 10 proc. apklaustų įmonių elektroninius atvirukus siuntė jau ir pernai. Gana nemažai įmonių – 20 proc. – siunčia ir popierinius, ir elektroninius sveikinimus.
Jos daro atranką: klientams ir partneriams, su kuriais bendrauja oficialiai, siunčia popierinius atvirukus, klientus, su kuriais užsimezgę draugiški santykiai, sveikina elektroniniu paštu ir stengiasi aplankyti, pasveikinti asmeniškai. Elektroninius sveikinimus įmonės linkusios siųsti ir užsienio partneriams. Apie 9 proc. apklaustų įmonių pareiškė nesiunčiančios nei popierinių, nei elektroninių sveikinimų. Vienos jų nesveikina visai, kitos geriausius ir ištikimiausius klientus lanko ir sveikina asmeniškai.
Priežastys, kodėl atsisakoma popierinių atvirukų, nurodomos kelios. Pagrindinės yra dvi: elektroninio pašto patrauklumas ir greitis, antroji – sunkmetis ir su juo susijęs taupymas. Rečiau minima aplinkosauga, noras atsisakyti nebūtino popieriaus naudojimo. Kelios įmonės minėjo, kad elektroniniai sveikinimai yra madingi ir šiuolaikiški, dar kelios sakė nepasitikinčios pašto darbu, besibaiminančios, kad sveikinimas vėliuos ar paklys.
Pasirinkusieji tradicinius popierinius atvirukus įsitikinę, kad tai šiltesnis, nuoširdesnis ir solidesnis sveikinimo būdas, gražu, kai atvirukais gali papuošti biurą. Tačiau šiemet įmonės pripažino siunčiančios mažiau popierinių sveikinimų nei anksčiau. Yra įmonių, kurios siųsdamos popierinius atvirukus nori nuveikti ir gerą darbą – renkasi tokius, kuriuos pirkdamos paremia labdaros organizacijas, dalyvauja paramos akcijose.
„Elektroninis atvirukas taip pat yra išskirtinis ir nuoširdus, jei sumaniai sukurtas, parengtas įsimenantis tekstas, – tvirtina dr. Asta Kupčinskaitė-Ryklienė. – O įvairių techninių galimybių elektroninis sveikinimas turi gerokai daugiau nei popierinis. Be to, elektroninis sveikinimas ir jame esantis paveikslėlis, filmukas ar žaidimas gali būti persiunčiamas daugybei gavėjų. Tad gali nutikti, kad net visai nežinoma įmonė gaus jūsų sveikinimą ir galbūt pasidomės, kas čia tokie taip smagiai sveikina.“
Kalbos ir komunikacijos centro specialistai įsitikinę, kad vis dėlto svarbiausia sumanymo originalumas, taiklumas, atsižvelgimas į kontekstą. „Jeigu daug kartų girdėti žodžiai perkeliami iš popierinio sveikinimo į elektroninį, jie naujai nenuskambės, – sako dr. Asta Kupčinskaitė-Ryklienė.
– Geriau parinkti originalų paveikslėlį, pačių darytą nuotrauką, parašyti išties nuoširdų sveikinimą. Jis gali būti susijęs su įmonės veiklos pobūdžiu, gali būti parinktas eilėraščio posmas, bet subtilus, nebanalus, nekičinis. Pavyzdžiui, mes savo įmonėje turime tradiciją – mintinai išmokstame mums atsiųstus eiliuotus sveikinimus. Ir per Kalėdas turime ką padeklamuoti Kalėdų Seneliui.“