„Google“, bene vienintelė šiuolaikinė technologijų kompanija pradžioje investuojanti į naudą vartotojui, ir tik vėliau bandanti iš šios naudos ir sau pinigėlį susižert.
Taip gimė „Google“ paieška, tokiu pat principu veikia talpusis „Gmail“, „Google book search“ bei daug kitų paslaugų. Kompanijos tikslas – pradžioje vartotojui suteikti naudą, šiais atvejais tam tikrą informaciją ir paslaugas, o vėliau reklaminių kontekstinių nuorodų pagalba, susirinkti ir užmokestį už inovacijas bei investuotą laiką ir pinigus.
Tokios kompanijos iniciatyvos pasireiškia ne tik kuriant bei diegiant įvairias interneto sistemas, tačiau ir kovojant dėl interneto skvarbos.
Jau kelis metus netrunka diskusijos apie tai, kaip „Google“ stengiasi iš JAV vyriausybės gauti leidimą naudotis laisvais televizijos transliavimo dažniais. Viso to tikslas, dar labiau padidinti interneto skvarbą.
Žinoma, nėra viskas daroma iš altruistinių paskatų, kompanija siekia patenkinti savo darbuotojų ir investuotojų lūkesčius, bei uždirbti dar daugiau pinigų ateities projektams.
Neseniai siekdama padidinti savo sukauptos informacijos kiekius, į paieškos sistemą „Google“ įtraukė per milijoną senų žurnalų straipsnių.
Kompanija žada, jog artimiausiu metu visi šie, kadaise spausdintinei spaudai skirti straipsniai, pateks į pagrindinį paieškos variklį, bei norimą informaciją bus galima rasti paprastoje paieškoje. Ligšiolei tą galima buvo padaryti tik pasinaudojant specialia „Google book search“ paslauga, kuri leisdavo ieškoti kompanijos sukauptame knygų bei žurnalų indekse.
Dalį iš reklamos rodomos paieškose pajamų, kompanija žada dalintis ir su straipsnių autorines teises turinčiais žurnalais, tad nauda abipusė. Beje reikia nepamiršti, jog tokie informacijos klodai, dar labiau patenkins ir ieškančiųjų lūkesčius.
Tarp „Google“ indekse esančių žurnalų rasite ir tokius garsius kaip „New York Magazine“, „Popular Mechanics“, „Popular Science“ ar „Ebony“.